10 neobičnih crowdfunding kampanja koje su postigle uspeh

22.8.2018

Iako uspeh kampanje zavisi od nekoliko faktora, iz ovih primera možemo videti da ma koliko se ideja činila šašavom, nemogućom za uspeh, ako se u pripremi kampanje ispoštovalo nekoliko ključnih pravila, ona će naći put baš do onih backer-a koji duboko veruju u nju. Jer jasno definisana ciljna grupa i prilagođavanje načina komunikacije njoj, znači pola uspeha.

Zato postavite pitanje svom timu: Kojoj ciljnoj grupi naš proizvod rešava određeni problem? Na kojim platformama ta grupa provodi vreme, i kada tačno? Da li u toj zajednici vole zanimljive ideje, ili više konzervativne i praktične; da li obično izdvajaju novac za drugačije sadržaje i da li i koliko kupuju onlajn i da li vole digitalne i iskustvene perk-ove. Pitajte tržište, osluškujte, beležite svaku povratnu informaciju, i u skladu sa tim delajte. Imajte na umu da ideja ne mora jednako naići na podršku i na našem i na stranom tržištu. Zato veliku pažnju posvetite proceni vaše ciljne grupe, pre nego što se odlučite da joj predstavite vaš proizvod.

Autori sledećih crowdfunding kampanja dobro su uradili svoj domaći zadatak i tako sebi obezbedili znatno premašivanje željene sume novca:

1. Potato salad

Zek je imao jasan cilj. Želeo je da napravi salatu od krompira, ali nije imao tačan recept. Iako je kao rizik naveo da salata možda neće biti dobra jer je pravi prvi put, to nije obeshrabrilo 6,911 backer-a Kickstarter platforme da uloži u njegovu kampanju, a on je svoju salatu od krompira pravio na događaju „Potatostock 2014“.

Datum: Leto 2014. godine

Cilj: 10$

Prikupljeno: 55,492$

‍Potato Salad, Kickstarter photo

2. Bug-a-salt - The Final Push

Lorenco je izumeo proizvod koji bi ljude i njihovu ukusnu hranu zaštitio od dosadnih insekata. Reč je o plastičnom pištolju sa municijom u vidu obične kuhinjske soli, za koju je naveo da može da naškodi kućnim muvama. U želji da se reše ovih letećih napasti, 10,764 backer-a podržalo je Lorencovo odbrambeno rešenje.

Datum: Jesen 2012. godine

Cilj: 15,000$

Prikupljeno: 577,636$

‍BugASalt

3. We're putting a TARDIS into orbit - Really!

Robert i Aleks odlučili su da lansiraju svemirski brod TARDIS - plavu britansku policijsku telefonsku govornicu koju je koristio “Doktor Hu” u istoimenoj britanskoj TV seriji. Za to su izabrali odličan datum - 50. godišnjicu emitovanja serije što je doprinelo da dobiju podršku od 3,231 backer-a - fanova serije.

Datum: Proleće 2013. godine

Cilj: 33,000$

Prikupljeno: 88,880$

‍TARDIS

4. Kurt Braunohler's Cloud Project

Američki komičar Kurt Braunohler pokrenuo je Kickstarter kampanju sa ciljem da svoje šale zapiše i na nebu. Njegovi backer-i su takođe mogli da daju predloge koje bi pilot ispisao upravljajući avionom, a neki od njih 257 predložili su i najoriginalniju “Kako da sletim?”

Datum: Zima 2013. godine

Cilj: 4,000$

Prikupljeno: 6,820$

‍Kurt Braunohler's Cloud Project

5. Ostrich pillow

Da ne voli da bude ometano u spavanju jasno je pokazalo 1,846 backer-a koji su sebi obezbedili originalno dizajniran jastuk preko Kickstarter kampanje, koji sad mogu da stave preko glave kada im se prispava, bilo kad i bilo gde.   

Datum: Jesen 2012. godine

Cilj: 70,000$

Prikupljeno: 195,094$

‍Ostrich pillow

6. Pi Pie Pans - The Geekiest way to Bake a Pie

Kada se ljubitelji pite i matematike udruže, nastane pleh u obliku broja π (pi) u kom može da se sprema i mnogo više specijaliteta od same pite. Ovim matematičkim kuhinjskim detaljem može da se pohvali 741 backer.

Datum: Leto 2013. godine

Cilj: 2,000$

Prikupljeno: 17,542$

‍Pi Pie Pans

7.  Combat Kitchenware

Zadatak spremanja ukusnog obroka sada je misija za heroje, ali i zlikovce koji imaju jedinstven kulinarski adut - tiganj sa ratničkom drškom! Džejms Braun je svojim backer-ima dao mogućnost da sami odaberu dršku tiganja - za heroje ili zlikovce, i verujemo da su neki od 651 backer-a sada pravi borbeni kuvari.

Datum: Zima 2012. godine

Cilj: 7,000$

Prikupljeno: 46,261$

‍Combat Kitchenware

8. Grilled Cheesus

Krckavi i ukusni tost konačno je dobio i svoj lik kada su Rob i Megan iz Njujorka odlučili da bi on trebalo da pripadne Isusu Hristu. U njihov električni toster koji na hlebu ostavlja lik Isusa uložilo je 286 backer-a.

Datum: Zima 2011. godine

Cilj: 25,000$

Prikupljeno: 25,604$

‍Grilled Cheesus

9.      Axent Wear Cat Ear Headphones

Poznata Diznijeva pesma  “Everybody wants to be a cat  (Because a cat's the only cat who knows where it's at)”  ima preko 6 miliona pregleda na YouTube kanalu, a slušalice ukrašene špicastim mačijim ušima tačno 20,890 backer-a na Indiegogo platformi. Izgleda da pesma nije daleko od istine. :)

Datum: Jesen 2014. godine

Cilj: 250,000$

Prikupljeno: 3,429,046$

‍ ‍Axent Wear Cat Ear Headphones

10. Squirrel census

Džejmi Alen je svoju ljubav prema pisanju i vevericama pretočio u istraživački rad za čije štampanje mu je bila neophodna finansijska podrška koju je na kraju i dobio od 102 backer-a. U Inman Parku u Džordžiji danas možete uzeti jedan primerak edukativnog materijala o vevericama koje je Džejmi napisao i objavio sa svojim timom.

Datum: Zima 2012. godine

Cilj: 7,500$

Prikupljeno: 8,982$

‍ ‍Squirrel census