Mario Milaković – Top 5 saveta za uspešnu crowdfunding kampanju

15.8.2018

Vrlo je moguće da ste već čuli za, tim baka koje spremaju autentične domaće kolače uvek u dobrom raspoloženju. Inicijator i osnivač start-upa i projekta socijalnog preduzetništva Super Bake je Mario Milaković koji je u decembru 2017. uspešno vodio za ovaj projekat. Svoje iskustvo podeliće sa nama kroz 5 saveta za uspešnu kampanju.

 

PRIPREMA

Adekvatna i sveobuhvatana priprema je ključ uspeha vaše kampanje! To je jedan krajnje štreberski posao i priprema mora da bude predana, temeljna i dosledna. Ona ne treba da samo zadovolji neku formu ili da uradite nesto sto nam je neko rekao ili ste čuli da bi trebalo da uradite nego zaista mora da bude ozbiljno obavljen posao. Dobra priprema je ključ uspeha! Neadekvatna priprema je autopilot u fail. Nemojte da se oslanjate na sreću nego na dobru pripremu!

TIM

Dobar tim je esencijalan! Bitno je da tim bude dovoljno veliki tj. minimum 3 osobe koje full time mogu da se posvete tokom pripreme i trajanja kampanje. Značajno je da su uloge adekvatno podeljene ali i da takođe postoji fleksibilnost da se, kad je to potrebno, članovi tima menjaju i dopunjavaju.

KOMUNIKACIJA SA (POTENCIJALNIM) BACKER-IMA

Individualan pristup je najbitnija stvar u komunikaciji sa ljudima za koje želite da podrže vašu kampanju. Nikoga neće preterano zainteresovati generička poruka. Personalizujte vaše obraćanje, prisetite se nekog zajedničkog iskustva, nemojte da budete formalni ako inače niste sa tom osobom... Javite se pre i nego što lansirate kampanju da pitate za savet i za mišljenje - učinite da se osećaju kao deo projekta a ne samo neko kome se javljate kada vam treba uplata. Ako inače komunicirate sa nekom osobom na Facebook-u ili telefonom, nemojte da mu šaljete email nego zadržite dosadašnji vid i manir komunikacije.

MEDIJI

Mediji su vaši saveznici! Oni mogu mnogo da vam pomognu u ostvarenju vašeg cilja i potrebni su vam pre, tokom i nakon završetka kampanje. Zainteresujte ih i budite jasni u dopisima koje im šaljete. Formulišite sadržaj tako da bude što konkretniji i jednostavniji, ne prepuštajte ništa potencijalnom pogrešnom tumačenju. Pripremite fotografije koje vas predstavljaju u onom svetlu u kom želite sebe da prezentujete zajednici.

PROSLAVITE & PREDAHNITE

Posle (nadam se uspešno:) završene kampanje dajte sebi dovoljno vremena da se odmorite i da zasluženo proslavite vaš uspeh! Nemojte da dozvolite da neko u vašem timu pregori. Jedino tako ćete održati funkcionalnost i motivisanost vašeg tima i vaš projekat u životu jer je crowdfunding, za većinu, samo početak jednog uzbudljivog putovanja.