O kampanji pre crowdfunding kampanje

16.7.2019

Osmisliti ideju, postaviti je na neku od crowfunding platformi i kreirati reklamu na društvenim mrežama nije naročito teško. Ipak, pokrenuti dobru i profitablnu crowdfunding kampanju koja će doprineti boljoj vidljivost ideje i obezbediti sredstva – mnogo je ozbiljniji zadatak.

Stoga i ne čudi što veliki broj crowfunding kampanja kod nas i u regionu ostane nezapažen ili bez ostvarenog ciljanog iznosa. Kada se kampanja završi, možete sagledati gde ste sve napravili greške i koji su faktori uticali na to da kampanja ne prikupi očekivani iznos. Zato ćemo u današnjem blogu pisati o kampanji pre kampanje – izgradnji zajednice, pozicioniranju i uklapanju ideje u trenutne trendove i priču brenda.

Građenje zajednice

Nekada su se ljudi koji su živeli u plemenu okupljali oko vatre i pričali priče. Danas se ljudi okupljaju oko „digitalnih vatri“  – na društvenim mrežama, dok najkvalitetnije priče (one koje informišu, zabavljaju ili edukuju) prate posvećene zajednice. Građenje posvećene onlajn zajednice je dug i temeljan proces. Vrednost stranica ili profila na društvenim mrežama se ne meri brojevima pratilaca i lajkova, ukoliko ljudi koji nas prate i lajkuju nisu prepoznali vrednost ideje/brenda/proizvoda/kampanje.

Ljudi se okupljaju i odlaze na određena mesta u gradu koja su im draga ili zanimljiva da bi nešto videli, zabavili se, čuli određenu vrstu muzike, pojeli određenu hranu i da bi se družili.  Ovakvo ponašanje u realnom svetu možete podstaći i u virtuelnom svetu. Zabavite ih, zainteresujte, dajte im korisne informacije. Svirajte određenu vrstu muzike ili im ponudite recept za čokoladni kolač. Podstičite povezivanje sa brendom, kao i okupljanje oko istog, a uz to im dajte povod da se prepoznaju kao deo zajednice. Ovu karakteristiku ljudskog ponašanja, želju da se „pripada plemenu“, odlično koriste brendovi sportske opreme, kao što su NIKE i Reebok.

Upoznajte publiku

Poznavanje publike je pola uspeha! Sadržaj koji plasirate mora biti krojen po meri potreba vaše ciljne grupe. Ukoliko pokrećete crowdfunding kampanju sa željom da plasirate igračku za decu, komunikaciju bi trebalo da prilagodite deci, ali i njihovim roditeljima, jer upravo roditelji donose odluku da li će podržati kampanju i poručiti proizvod. Postavljajte i odgovarajte na pitanja, podelite savete i informacije koje vašoj ciljnoj grupi mogu biti od koristi. Komunicirajte i ponudite nešto korisno, pričajte priču koja stoji iza vašeg brenda/kampanje. Pričajte priču o vrednostima koje zastupate i ponudite zajednici razlog da govori o vama. To možete učiniti na više načina – od kreiranja neke zanimljive objave koju će ljudi rado podeliti do organizovanja lokalnog događaja. Ne morate biti opširni. Budite zanimljivi i redovni. Zajednica ne prašta neredovan sadržaj, neodgovorena pitanja i polovične informacije. Kako zajednica bude rasla, biće i veći broj komentara, ocena i recenzija. Potrudite se da one koji su zainteresovani ne ostavite predugo bez odgovora, jer time pokazujete da vam je stalo. Na ovaj način transformišete pratioce u istinsku zajednicu.

Kreiranje (ne)generičkogsadržaja

Prosečnom korisniku društvenih mreža ne prija više sadržaj koji je baziran isključivo na korišćenju fotografija sa Shutterstock-a (ili sličnihplatformi sa fotografijama), uz generički tekst sa jasno vidljivim pozivima na akciju. Preporučujemo da se prilagodite samim potrebama tržišta i da pratite trendove, konkurenciju i kampanje iz svoje niše. Pokušajte da kreirate isključivo prave vrednosti koje ćete preneti svojoj zajednici. Nov sadržaj koji ne deluje veštački, kao i reakcije koje ćete izazvati objavljivanjem prirodnog sadržaja – napraviće ključnu razliku kada se kasnije budete bavili metrikom. Imajte u vidu da zajednica koja je inspirisana pravim primerima, takođe može obezbediti sjajan korisnički generisan sadržaj. Ne zaboravite da ga ripostujete i prokomentarišete.

Ne zaboravite da budete detaljni u planiranju, konstantni u građenju zajednice i strpljivi u čekanju rezultata. Kada kreirate sadržaj koji se zasniva na segmentaciji tržišta uz personalizovan pristup obraćanja, stvarate zajednicu koja će voleti i poštovati vaš brend pre pokretanja crowdfunding kampanje.