Ohrabrujuća crowdfunding statistika za 2019. godinu

30.10.2019

Bliži se kraj godine, informacije se prikupljaju, utisci slažu i analiziraju, pitamo se šta je to bilo dobro, a šta je moglo biti još bolje tokom ove godine. 

Donose se zaključci, objavljuju rezultati, prave projekcije pa su tako neki ugledni globalni portali već počeli da objavljuju statistike i trendove na temu crowdfunding-a za 2019. godinu. Mi ćemo vam u narednih nekoliko blog postova predstaviti neke od najznačajnijih i najintersantnijih podataka koje smo uspeli da prikupimo.

Najznačajnija informacija je – crowdfunding je trenutno globalno jedna od najbrže rastućih industrija! 

Ono što je donedavno bilo percipirano samo kao jedna od alternativnih metoda dodatnog finasiranja ili materijalne podrške sada je ravnopravan, pouzdan i u nekim državama, kao što su Kina, Sjedinjene Američke Države i Velika Britanija, omiljen način prikupljanja sredstava za realizaciju preduzetničkih ideja, a kao backer-i se pojavljuju svi – kompanije, organizacije i u najvećem broju obični građani.   

Crowdfunding je omogućio građanima širom sveta da sami odaberu temu, projekat ili inicijativu koju žele da podrže, pa je tako samo tokom ove godine, grupno finansiranje doprinelo svetskoj ekonomiji u neverovatnom iznosu od oko 65 milijardi dolara! 

Kako je tokom 2019. godine globalno izgledala jedna crowdfunding kampanja? 

• Jedna uspešna crowdfunding kampanja u proseku je prikupila oko 7.000 dolara

• Statistika kaže da je za pripremu uspešne kampanje tokom 2019. bilo potrebno najmanje 12 radnih dana 

• U proseku, kampanja traje 9 nedelja

• Prosečni iznos pojedinačne donacije je 88 dolara

• Kampanje koje su tokom prve nedelje uspele da obezbede 30% ciljanog iznosa imaju velike šanse da budu uspešne 

• 42% ciljanih sredstava se prikupi tokom prvog i poslednja četiri dana kampanje 

• Tačno 50% kampanja širom sveta je tokom prošle godine bilo uspešno

• Čak 78% uspešnih kampanja obezbedilo je više sredstava nego što su 

autori kampanja postavili kao cilj

Sve uspešne kampanje širom sveta imale su jedinstven zajednički pristup: autori kampanja su svoju kampanju tretirali kao marketinški, a ne samo kao poslovni projekat ili društveno korisnu inicijativu. Dobra analiza i priprema, jasna strategija i vremenski dobro usklađene taktike za promociju su tokom ove godine bile ključni i odlučujući faktor uspeha neke kampanje, dok su sama ideja, koncept ili inicijativa svakako značajni, ali u drugom planu. 

U proseku, donator jedne crowdfunding kampanje danas ima između 24 i 35 godina. Imajući u vidu da je u svojoj osnovi koncept grupnog finansiranja digitalan, ne iznenađuje činjenica da su donatori u velikoj većini tokom ove godine bili mlađi od 35 godina.

Čak 16% ukupnih crowdfunding donacija širom sveta uplaćeno je putem mobilnog telefona. U ovom segmentu daleko najnapredniji su donatori iz Kine, a zatim i ostatka Azije, pre svega zahvaljujući aplikaciji WeChat koja pored toga što je ujedno društvena mreža, messenger i aplikacija za finasijske transakcije svih vrsta, u svom osnovnom meniju sadrži i tab za donacije.

U sledećem blogu saznaćete više o kontinuirano rastućim finasijskim pokazateljima kada je crowdfunding u pitanju, ali i o tome koje su teme i projekti najinteresantniji donatorima širom sveta.