Perk-ovi koje će vaši backer-i voleti

27.2.2019

Ukoliko planirate da pokrenete crowdfunding kampanju, njen važan deo će biti osmišljavanje i kreiranje perk-ova. Prilikom informisanja i učenja o različitim tipovima kampanja, možda će vam se učiniti da su perk-ovi opcioni, međutim, oni čine izvesnu razliku kada je u pitanju uspešnost kampanje. Prema podacima istaknutim na platformi Indiegogo, kampanje sa perk-ovima su za 143% uspešnije od onih koje ih nemaju. Odnosno, pored dobre ideje, tima, plana, adekvatnog videa i priče, važno je imati ponudu interesantnih perk-ova, kako biste dodatno motivisali backer-e da vas podrže. Prosečan broj perk-ova je od 5 do 10, ali svakako možete osmisliti i više. Kickstarter vam pruža mogućnost da kreirate neograničen broj, dok vam Indiegogo ostavlja mogućnost za 20 perk-ova.

Inspirativni primeri i tuđa iskustva

Pre nego što započnete osmišljavanje perk-ova, pogledajte kampanje koje su slične vašoj na različitim platformama i kako su se drugi (iz)borili. Istražujte sve dok ne dobijete jasan uvid u prosečan broj, organizaciju, tekstualni i grafički prikaz, dizajn i tražene iznose za perk-ove. Predlažemo vam da ne preuzimate tuđe ideje, već da vam ovaj uvid posluži kao okvir i primer kako biste pokušali da izbegnete sopstvene greške.

Šta je potrebno mojoj ciljnoj grupi?

Razmislite koje proizvode/usluge možete ponuditi vašim potencijalnim backer-ima. Počnite od ciljne grupe kojoj se obraćate i koju najbolje poznajete. Ukoliko je vaša kampanja bazirana na lansiranju nekog novog proizvoda ili usluge, perk-ovi bi trebalo da isprate tu priču. Ukoliko lansirate novu igru, razmislite šta je igračima pored igre potrebno. Koji su to proizvodi koji im mogu učiniti sam doživljaj igranja ugodnijim? Da li im možete ponuditi neku komponentu za računar ili dodatak za fotelju iz koje će igrati? To naravno ne znači da uz igru ne treba da ponudite majcu ili torbu, već da pokušate da razmišljate kreativno i drugačije.

Dodatni proizvod

Još jedan od načina osmišljavanja perk-ova je da razmišljate o „dodatnim proizvodima”, odnosno šta možete nadograditi ili dodati tokom kampanje, kako biste nastavili da animirate backer-e i nakon lansiranja kampanje (na primer, da tokom kampanje ponudite novi proizvod ili nešto u ograničenoj i unikatnoj seriji).

Pitajte da biste bili na dobitku

Porodica, prijatelji i pratioci na društvenim mrežama mogu biti veliki izvor povratnih informacija prilikom planiranja perk-ova, posebno ako su uzbuđeni zbog vašeg projekta kao i vi. Pokretanje ankete na Facebook-u ili Instagram story-ju vam može pružit zabavu, razmenu mišljenja, ali i uvid u popularnost određenih perk-ova.

Ekskluzivnost donosi uplate

Ekskluzivni i limitirani perk-ovi su odličan način za podsticanje ljudi da vas podrže na samom početku kampanje. Ograničen broj perk-ova ili rok u kom se podržava kampanja, pokrenuće želju backer-a da ne propuste perk-ove ovog tipa.

Uložite vreme i kreativnost

Veći doseg možete postići putem personalizovanih perk-ova. Crtež, poster, slika ili lična poruka zahvalnosti oduzeće vam malo vremena, ali smo sigurni da ih vaši backer-i neće zaboraviti. Razmislite da li u timu ili među prijateljima imate dizajnera koji bi vam pomogao, a možete posetiti sajt canva.com i biti sam svoj dizajner.

Iskustvo može biti nagrada

Razmislite o veštinama i talentima koje poseduju članovi i članice vašeg tima. Neko od njih bi mogao da ponudi svoju ekspertizu backer-ima u zamenu za podršku. Možete osmisliti online razgovor, kraći kurs ili organizovati događaj na kom će backer-i biti u prilici da doprinesu i razmene iskustva sa vašim timom.

Ne zaboravite

Ne zaboravite da dobro osmislite perk-ove, njihovu realizaciju, ali i način slanja. Super perk koji svi žele, ali čije slanje košta više od samog perk-a i više nego što je prosečan backer voljan da plati, možda zapravo i nije super perk. Možda slanje treba ograničiti na one zemlje gde samo slanje nije toliko skupo. Ukoliko imate veliki broj pošiljki, možda taj posao treba da poverite nekom drugom ko će to uraditi za vas (kurirske službe, Pošta, fulfilment centri), a samim tim možete smanjiti i cenu pošiljke.

Ne zaboravite da su perk-ovi i vid zahvalnosti onima koji vas podržavaju da stignete do cilja. Ljudi ne kupuju perk-ove samo zbog finansijske vrednosti koju oni imaju. Vaši backer-i su vaša zajednica, a ne samo vaši kupci.

Ne zaboravite da se zabavite dok ih osmišljavate, kreirate i šaljete. Ako se vama dopadaju, veća je šansa da će se dopasti i vašim backer-ima.