Pet razloga zašto je kampanja #Podrži16 ispunila cilj u kratkom roku

2.11.2020

Kampanja #Podrži16 jedna je od tri kampanje na platformi Donacije.rs koje su najbrže ispunile cilj. Vredi napomenuti da je to jedina kampanja koja je cilj ispunila samo zahvaljujući malim donatorima, a ne kompanijama (koje su se uključile kasnije), kao i da je u pitanju kampanja koja je bila razvojna, a ne humanitarna.

U odnosu na inicijalno postavljen ciljani iznos od 600 000 dinara, kampanja #Podrži16 prikupila je nešto više od 200%. Cilj je ispunjen za pet dana, a kada je lestvica podignuta na milion dinara, tri dodatna dana su bila dovoljna da se i taj iznos prikupi.

Crowdfunding.rs tim je obezbedio mentorstvo timu koji stoji iza ove kampanje i koji je nagrađen na ovogodišnjoj online Crowdfunding akademiji, a bio je uključen u ceo proces pripreme i vođenja kampanje. Evo zašto je kampanja #Podrži16 bila toliko uspešna.

1. Poverenje
Backer-i koji su brzo reagovali i podržali kampanju su odavno bili upoznati sa Svratištem za decu i učestvovali su u različitim akcijama podrške Svratištu. Takođe, sam Kafe bar 16 od svog otvaranja 2017. godine gradi zajednicu i prepoznatljivost, vezujući sve veći broj ljudi za sebe.

Zajednica koja se okuplja oko autora kampanje imala je puno poverenja u njih i nije bilo potrebno previše uveravanja. Rezultati koje su autori kampanje imali u prethodnim godinama i kredibilitet koji su stekli bili su faktor koji je u ovoj kampanji bio izuzetno važan.

2. Emocije
Kroz celu kampanju, a naročito video, jasna je emocija koju su backer-i prepoznali i koja je izazvala reakciju. Ekipa koja je radila na videu znala je kako da to prenese na pravi način.

Emotivne poruke u crowdfunding kampanjama su važane kako bi se izazvala reakcija backer-a i kako bi se podstakli da preduzmu akciju, odnosno da doniraju za određenu kampanju. U kampanji #Podrži16 nismo pričali tužnu, patetičnu priču, već jednu lepu priču punu optimizma kojoj treba podrška kako bi opstala. To je napravilo razliku i doprinelo da reakcija zajednice bude munjevita.

3. Zajednica

Zajednica koja je reagovala u ovoj kampanji nije nastala preko noći. Centar za integraciju mladih koji vodi Svratište za decu ulice i Kafe bar 16 su godinama radili marljivo na razvoju te zajednice, ali ono što je najveća vrednost je njihov odnos sa zajednicom.

Sama brojnost jedne zajednice nije dovoljna ukoliko ta zajednica ne reaguje na pozive za učešće u crowdfunding kampanji. Zajednica koja je podržala ovu kampanju je reagovala na poziv za učešće i za samo par dana kampanja je bila uspešna.

Ključni razlog za to je što su autori kampanje godinama gradili odnos za zajednicom, razgovarali, uključivali je u aktivnosti i tražili povratne informacije. Kvalitetan odnos sa zajednicom je važniji od veličine te zajednice.

4. Ciljani iznos

Ciljani iznos u kampanji #Podrži16 je pažljivo formiran i predstavljen backer-ima na razumljiv način. Ljudi koji izdvajaju deo svog novca za nešto vole da znaju šta je to za šta daju novac i upravo to su mogli da saznaju na stranici kampanje.

Takođe, ciljani iznos predstavljen po stavkama je realan, očekivan i prihvatljiv za uslove u Srbiji, što ima dobar efekat na backer-e. Ono što je takođe bilo važno u predstavljanju ciljanog iznosa jeste bila i njegova merljivost izražena u broju meseci koje će Kafe bar 16 moći da preživi uprkos pandemiji koronavirusa.

5. Priprema

Crowdfunding akademija održana je krajem juna 2020. godine, a tim Crowdfunding.rs je odluku o dobitnicima nagrada doneo već u prvoj nedelji jula. Kampanja #Podrži16 je lansirana u oktobru. Dakle, na pripremi kampanje je rađeno skoro četiri meseca!

Tokom ta četiri meseca, tim koji je pokrenuo kampanju radio je na pripremi zajednice za kampanju, scenariju za video, storytelling-u i svim drugim aspektima kampanje. Nešto od poslova oduzelo je manje, a nešto više vremena, ali je svakom detalju posvećena pažnja. Tim Crowfunding.rs je pružio podršku Centru za integraciju mladih i Kafe baru 16 u svim fazama pripreme.

Višemesečne pripreme, razvijen odnos za zajednicom, emotivna poruka, dobro formiran i predstavljen ciljani iznos i poverenje su važni za uspeh svake crowdfunding kampanje. U kampanji #Podrži16 ovih pet stvari rezultovalo je brzo ispunjenim ciljem i još jednom se pokazalo koliko je značajan period priprme kampanje pre njenog lansiranja.