Poklonu se u zube (ne)gleda (II deo)

18.5.2020

U prethodnom blogu smo pisali o savetima za izbor sjajnih poklona koji će povećati šanse za uspeh vaše crowdfunding kampanje. Najveći deo backer-a ima ograničena finansijska sredstva koja izdvaja za crowdfunding i jedna od stvari koja utiče na to da li će izabrati baš vašu kampanju jeste i kvalitet poklona koji se nudi.

Sa druge strane, nagrade koje backer-ima nudite imaju neku cenu, troškove i neophodno je misliti i o tome.

Koliko koštaju vaše nagrade?

Finansijski aspekt nagrada je važan kako bi se izbegli nepotrebni problemi. Dobro razmislite koliki je trošak pojedinačne nagrade. Kada razmišljate o ceni koju ćete, uz poklon koji nudite, staviti na crowdfunding platformu, razmislite i koliko vas košta slanje nagrade poštom, da li postoje troškovi carine i slično. Ako o ovome ne razmišljate veoma lako ćete doći u situaciju da vam zarada od jedne donacije bude izuzetno mala, pa čak i da budete u minusu.

Takođe, treba razmisliti i kako će backer-i percipirati cenu nagrade. Recimo, ako kao najniži nivo nagrade ponudite majicu sa logom vašeg projekta i procenite da je to nagrada za donaciju od 50 evra, to će najverovatnije odbiti backer-e, jer je gotovo sigurno da će smatrati da je za takvu nagradu to prevelik iznos. Zato, vodite računa da i vi i backer-i budete na dobitku.

Tajne nagrade

Tajne nagrade su dostupne ukoliko se odlučite da kampanju pokrenete na platformi Indiegogo. Ove nagrade nisu vidljive svima koji dođu na stranicu vaše crowdfunding kampanje, već samo onima kojima ste poslali poseban link.

Ako ste dobro razmislili o svojoj ciljnoj grupi i njenim segmentima, ovu opciju možete da iskoristite tako da vam donese lepu količinu donacija. Neki koriste ovu opciju kako bi dodatno nagradili svoje backer-e iz prethodnih kampanja za vernost. Neki koriste tajne nagrade kako bi privukli što veći broj ljudi da donira u prva 24 sata. U svakom slučaju, tajne nagrade kod backer-a izazivaju osećaj ekskluzivnosti.


Description: https://lh3.googleusercontent.com/9TYgPn7I6LWEW3lbVvgnZGMZN0e3CWUN-eKMypYwFAEFFNUlRepcd7sp87rigWk0Gv5cHVY_CB3PyWiLF5btc010qqWgZCUtndJGp1RbEHADBljSj59eqy5CtUdNcEEdPhZw_ioq


Popust u crowdfunding kampanji

Backer-i vole popuste! Ukoliko, recimo, kroz crowdfunding kampanju finansirate razvoj novog proizvoda koji je ujedno i nagrada, svojim backer-ima možete da ponudite povlašćene cene. U kampanji za inovativnu ekološku igračku sa pčelinjim voskom Beez&Toyz, koja je razvijena na Crowdfunding akademiji, ova igračka je bila glavna nagrada. Jedna igračka koštala je 12% manje nego u slobodnoj prodaji, a četiri čak 40% manje.

Backer-i će lakše odlučiti da izaberu nagradu koja im je zanimljiva ukoliko će tokom kampanje moći da je dobiju jeftinije nego nakon kampanje.


Description: https://lh3.googleusercontent.com/Kfrq4AOMkeBkqx4DcDM-PNxO16K0tU4nWnv9agqDWe14TfnhjqEM_MnpSK8HI7EI83iMBVixyAubCZp-DFWeO2TTlwyr37dsbIsgorqi6NWKZsnPXfI4rPz2YdKEJkTbCj-nmUsV


Fokus u procesu kreiranja nagrada

Fokus prilikom osmišljavanja nagrada koje nudite treba da bude ono što je fokus kampanje! Često se desi da, recimo, studio za razvoj društvenih igara ponudi samo jednu ili dve opcije nagrade koje uključuju igru zbog koje je kampanja pokrenuta, dok većina nagrada budu stare društvene igre. Sa jedne strane, tako ne može da se stekne utisak koliko ljudi zapravo želi novi proizvod, a sa druge, to udaljava kampanju od njenog fokusa – novog proizvoda.

Nagradne crowdfunding kampanje su fokusirane na nagrade, a kvalitetan izbor nagrada povećava šansu da kampanja bude uspešna. Kako loš izbor nagrada ili loša procena troškova nagrada ne bi imali negativan uticaj na rezultat kampanje, važno je od početka misliti o strategiji nagrada. Dobra strategija nagrada, koja je odgovarajuća za ciljnu grupu, će doprineti ostvarivanju cilja i dostizanju ciljanog iznosa. Backer-i će na ovaj način biti zadovoljni, a vi ćete uspeti da ostvarite svoju ideju!