Šest načina da izgradite i pripremite svoju zajednicu pre pokretanja crowdfunding kampanje

27.7.2020

Tokom pripreme timova koji su nagrađeni na online Crowdfunding akademiji, a i na samoj akademiji, stalno smo ponavljali kako je važno da zajednica bude spremna za crowdfunding. Što veća zajednica, veća je i šansa za uspeh. To zvuči jednostavno, ali zapravo je prvi korak jer zajednicu treba i da angažujete, uključite u svoje crowdfunding putovanje i na kraju, u poslednjem koraku, obezbedite priliv sredstva od članova zajednice.

Predstavljamo vam šest načina da izgradite svoju zajednicu kako biste je iskoristili u crowdfunding kampanji na pravi način.

Iskoristite svoju mrežu kontakata

Ne potcenjujte podršku svojih prijatelja, porodice, poznanika, kolega, partnera, jer su oni odlična baza za razvoj vaše crowdfunding zajednice. Oni su ti koji će vas prvi podržati i dati vam „vetar u leđa“. Između ostalog, ova grupa će vam služiti i kao verifikacija koja je neophodna da bi vaša zajednica nastavila da raste. Oni koji nisu čuli za vas videće da se neko interesuje, pa će se lakše odlučiti da prate vaš rad.

Napravite sajt

Svaka kampanja traži priču, a vaš sajt je mesto gde ćete je ispričati. Neophodno je da imate dobar landing page i da svi koji ga posete mogu da vide ko ste vi, čime se bavite, koje su vaše vrednosti, misija i vizija. Takođe, važno je da na sajtu mogu da ostave i svoju e-mail adresu kako bi ostali u kontaktu sa vama.

Kontaktirajte ljude putem mejla

Mejlovi su važni u crowdfunding kampanji, a kvalitetne mejling liste generišu veliki broj donacija u kampanji. Indiegogo čak nudi i kalkulator koji će vam pomoći da izračunate kolika mejling lista vam je potrebna da bi vaša kampanja bila uspešna. Svakako, preporučujemo da nikako ne kupujete mejling liste, ne pozajmljujte tuđe, jer nećete uspeti da konvertujete mejlove u donacije ako nemate mejlove ljudi koji čine vašu ciljnu grupu.

Koristite društvene mreže

Vaš proizvod ili ideja treba da budu predstavljeni na društvenim mrežama, jer su društvene mreže uz mejling liste najbolji mogući način da ljude dovedete na stranicu svoje kampanje na crowdfunding platformi. Oko 30% poseta na vašoj crowdfunding stranici dolazi sa društvenih mreža. Složićete se da to nije zanemarljivo. Važno je da na relevantim društvenim mrežama (a to koje su relevantne zavisi od vaše ciljne grupe) imate naloge, da redovno objavljujete različit sadržaj u vezi sa vašim proizvodom ili idejom i da pripremate zajednicu za lansiranje kampanje.

Obratite se medijima

Mediji su sastavni deo većine crowdfunding kampanja. Ako se trudite da se pojavite u onim medijima koje vaša ciljna grupa prati, i kojima veruje, izvesno je da ćete probuditi interesovanje za svoju kampanju. Raspitajte se ko su mediji i novinari kojima će tema vaše kampanje, problem koji rešava vaš proizvod ili ono što vi radite biti interesantni. Izaberite one kojima vaša publika veruje, potrudite se da ih koristite i u fazi kada najavljujete kampanju, predstavljate proizvod, ali i u toku same kampanje.

Organizujte i posećujte događaje

Iako ovo zvuči kao pogrešan savet tokom pandemije, izvesno je da će se i pandemija završiti pa će događaji biti bezbedni i poželjni. Događaji su sjajan način da se upoznate sa svojom zajednicom, predstavite proizvod ili lansirate kampanju. Na događajima će backer-i upoznati jedni druge, veze unutar zajednice će očvrsnuti, neki od onih koji se dvoume će biti motivisani taman koliko treba da posete stranicu i doniraju. Takođe, možete posetioce nagraditi mogućnošću da imaju pristup „tajnom perk-u” ako koristite platformu koja to dozvoljava.

Zajednica je ključ i osnova svake uspešne crowdfunding kampanje. Nju ne može da zameni ništa. Na kraju krajeva, bez zajednice nema ni crowdfunding-a kao takvog. Rad na izgradnji zajednice počinje mesecima pre pokretanja kampanje, i uvek se isplati. Zato je nekada najbolja odluka da kasnije lansirate kampanju i da uložite vreme u razvoj zajednice. Uz to, vi ne gradite zajednicu samo za jednu crowdfunding kampanju, već verne podržavaoce svog rada koji će preporučiti vaš proizvod drugima i pomoći vam da razvijete svoje poslovanje u budućnosti.