Zašto su mejlovi važni u crowdfunding kampanji?

16.12.2019

U blogu o lekcijama uspešnih crowdfunding kampanja naveli smo da čak 53% mejlova sa pozivom na akciju, odnosno donaciju, na kraju rezultira donacijom. Mejlovi koji se šalju tokom crowdfunding kampanje treba da budu dobro pripremljeni, kako bi dali željeni efekat.

Neka istraživanja pokazala su da se na 1 američki dolar koji je uložen u mejl marketing može očekivati povraćaj od 38 američkih dolara. Imajući to u vidu, pisanju mejlova treba posvetiti posebnu pažnju.

Kako bi korišćenje mejlova u crowdfunding kampanji dalo željene rezultate, treba pratiti savete koji su se pokazali kao delotvorni. Vreme kada se mejl šalje i sadržaj mejla važni su za postizanje dobrih rezultata.

Kada poslati mejl?

Prvi mejl u crowdfunding kampanji treba poslati sedam do deset dana pred lansiranje kampanje. U njemu potencijalne backer-e, odnosno svoju zajednicu, treba da obavestite o nameri da pokrenete kampanju, temi kampanje, ciljanom iznosu i trajanju kampanje. Ovi mejlovi treba da zainteresuju ciljnu grupu za projekat ili proizvod koji će biti u fokusu kampanje.

Dva dana pred početak kampanje obavestite svoje kontakte da kampanja počinje za 48 sati i stavite akcenat na nagrade koje nudite svojim backer-ima ili značaj svog projekta.

Treći mejl treba poslati u trenutku lansiranja kampanje. U ovom mejlu objavite početak kampanje, rokove, pozovite svoje kontakte da doniraju odmah i ne zaboravite da im pošaljete link do kampanje.

Mejlovi sa pozivom na doniranje pre samog lansiranja kampanje su važni, jer uspešne crowdfunding kampanje prikupe 30% ciljanog iznosa pre samog lansiranja. Mejlovi poslati pre početka kampanje mogu da daju doprinos u ostvarivanju toga.

48 sati pred istek kampanje treba poslati mejl onima koji nisu donirali i dodatno ih motivisati da to urade. U tom mejlu treba napomenuti da je ostalo još malo vremena da doniraju, kao i dati informaciju koliko je blizu ispunjenje cilja.

Sadržaj mejla

Potencijalni backer-i svakog dana prime veliki broj mejlova. Zato je važno da već u početku mejla budete konkretni i pređete na stvar. Znači, za sve ono što zahteva dodatno objašnjavanje backer-e treba uputiti na link i uštedeti njihovo vreme.

Mejlovi ne treba da budu predugi i oduzimaju previše vremena za čitanje. Neophodno je dati precizne informacije i kontekst. Mejlovi koji se šalju tokom kampanje treba da sadrže i informaciju koliko sredstava je prikupljeno do trenutka slanja mejla.

Važno je da mejlovi u crowdfunding kampanji sadrže i poziv na akciju, odnosno poziv da se doniraju sredstva. Backer-ima treba olakšati postupak donacije, pa je moguće dodati direktan link i „dugme“ za doniranje. Takvu opciju omogućavaju mnogi mejl servisi, kao što je na primer MailChimp.

Vredi ponoviti da smo više puta pisali da je kampanja poduhvat koji traži određeno vreme i kvalitetnu pripremu kako bi dala željene rezultate, odnosno kako bi se kroz nju prikupio ciljani iznos. Prikupljanje mejlova i izrada dobre mejling liste traži vreme i taj posao treba početi na vreme. U nekom od narednih blogova čitajte o savetima za građenje liste mejlova.