Crowdfunding.rs je program podrške razvoju i promocije crowdfunding-a u Srbiji, kao modela alternativnog finansiranja za društvene preduzetnike, start-upove, udruženja, kreativnu industriju, preduzeća i pojedince, kao i za sve druge grupe koje žele da kroz crowdfunding prikupe sredstva za svoj rad.
Crowdfunding.rs je program podrške razvoju crowdfunding-a u Srbiji, kao modela alternativnog finansiranja za društvene preduzetnike, start-upove, kreativnu industriju, udruženja i pojedince, kao i sve druge grupe koje žele da sredstva za svoj rad prikupe pomoću crowdfunding-a.
Iza programa crowdfunding.rs stoje Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje i društveno odgovorna agencija Brodoto, koji su zajedničkim snagama 2017. godine preduzeli prve napore u cilju razvoja crowdfunding-a u Srbiji.
Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje podržava uvođenje novih koncepata i inovativnih ideja kroz povezivanje aktera s vizijom i integrisani pristup koji je u centru njenog delovanja. Posle prvog koraka uvođenja koncepta alternativnog finansiranja u Srbiji, koji je Inicijativa podržala, 2017. godine održana je prva Beogradska konvencija o crowdfunding-u, nakon čega je usledila prva Crowdfunding akademija. Oba događaja pokazala su veliko interesovanje i potrebu za daljim aktivnostima na ovom polju, pa je lansirana platforma crowdfunding.rs, koja za cilj ima stvaranje više priča o uspehu, edukaciju i širu popularizaciju ovog inovativnog alternativnog načina finansiranja kroz blogove, priče o kampanjama i kreiranje sadržaja za sve potencijalne crowdfunder-e. U okviru aktivnosti podrške, edukacije i promocije – što su tri glavna stuba platforme crowdfunding.rs – do sada su organizovane tri Crowdfunding akademije, dve Beogradske crowdfunding konvencije, šest Crowdfunding bootcamp-ova, a proizvedena je i serija edukativnih videa, sa ciljem da predstavljaju uvek dostupnu bazu znanja u video formatu.
Od 2017. godine i prve Beogradske crowdfunding konvencije održan je veći broj uspešnih aktivnosti i podržan niz uspešnih kampanja. Više od 350 učesnika prisustvovalo je Beogradskim crowdfunding konvencijama, a kroz naše programe edukacije i podrške za buduće crowdfunder-e prošlo je više od 450 učesnika.
Za one koji žele da se za kratko vreme upoznaju s ključnim terminima i osnovama grupnog finansiranja, osmislili smo crowdfunding bootcamp-ove. To su poludnevne radionice koje za cilj imaju upoznavanje većeg broja zainteresovanih sa crowdfunding-om kao modelom alternativnog finansiranja, s uspešnim pričama iz Srbije, kao i pružanje osnovnih saveta za lansiranje kampanje. Crowdfunding radionice održali smo tokom aprila 2018. godine u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Novom Pazaru i Zrenjaninu. One su namenjene pojedincima, udruženjima, socijalnim preduzećima, start-upovima, kreativnoj industriji i svima koji žele da saznaju više o crowdfunding-u i postave pitanja regionalnim ekspertima za crowdfunding kampanje. U crowdfunding bootcamp-ovima učestvovalo je više od 150 osoba.
Oni koji su već odlučili da žele da se upuste u kampanju dobrodošli su na Crowdfunding akademiju koja je prošle godine po drugi put održana u Beogradu. Crowdfunding akademija je dvonedeljni obrazovni program namenjen timovima koji su spremni i žele da lansiraju crowdfunding kampanje. Timovi u okviru akademije imaju priliku da prođu sledeće ključne module:
Tokom 2018. godine smo realizovali i prvu specijalizovanu Crowdfunding akademiju namenjenu socijalnim preduzećima. Socijalno preduzetništvo spaja dva ključna fokusa crowdfunding-a u svetu – rešavanje važnih društvenih problema (nejednakost, globalno zagrevanje, održivi rast) i kreiranje proizvoda i usluga koji razvnopravno učestvuju u ekonomskoj utakmici. Crowdfunding akademije do sada su uspešno završila 33 tima, od ukupno 206 koliko ih se prijavilo za učešće.
Za one koji su želeli da čuju iskustva stručnjaka i ljudi koji su se upustili u crowdfunding kampanje, Beogradska crowdfunding konvencija je 2017. godine po prvi put na jednom mestu okupila 150 crowdfunding stručnjaka i crowdfunder-a koji pomoću grupnog finansiranja pokreću sopstvene projekate. Taj trend smo nastavili i 2018. kada je konvencija okupila više od 150 učesnika i poznate evropske i regionalne crowdfunding eksperte i kampanje, kao i brojne visoke donosioce odluka.
Vođenje crowdfunding kampanja je proces koji podrazumeva višemesečnu pripremu i rad u kome uspevaju posvećeni i dobro pripremljeni timovi. Uspešne kampanje na platformi crowdfunding.rs imale su upravo takve timove i do sada su realizovane četiri kampanje, a još šest ih je u pripremi:
Crowdfunding.rs u 2019. godini nastavlja sa svojim onlajn sadržajima – blogovima, vestima, pričama o uspešnim kampanjama iz Srbije i sveta, intervjuima s uspešnim crowdfunder-ima, analizama kampanja i drugim promotivnim i edukativnim aktivnostima. Pored platforme, sadržaji crowdfunding.rs mogu se pratiti i na društvenim mrežama i putem nedeljnog newsletter-a – za sve one koji su navikli da do sadržaja dolaze preko kanala digitalnih medija.
Značaj crowdfunding-a u Srbiji utemeljen je i kroz nekolicinu istraživanja, studija i analiza. Zbirka do sada objavljenih dokumenata o crowdfunding-u u Srbiji nalazi se u našoj bazi znanja. Posebno mesto zauzima studija Grupno finansiranje na bazi nagrada u Srbiji: analiza prakse i preporuke za unapređenje pravnog okvira u cilju većih društvenih i ekonomskih efekata koju je u junu 2018. godine podržala Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje.
Pored tekstualnog sadržaja, edukativni materijal sadrži i dvanaest kratkih videa koji na jasan i koncizan način, uz mnoštvo praktičnih primera, ukazuju na ključne korake u pripremi crowdfunding kampanje. Svi videi sadrže titlove na srpskom jeziku, kako bi bili pristupačni i osobama sa oštećenjem sluha. Takođe, postoje i titlovi na engleskom jeziku.
U 2019. godini platforma crowdfunding.rs postaje bogatija za novu sekciju – priče i analize uspešnih kampanja iz Srbije, kao način da se uči iz rastućeg broja raznolikih uspešnih crowdfunding kampanja iz Srbije.
U 2018. godini prikupljena su vaša pitanja i spisak je dopunjen novim pitanjima i odgovorima.
Inicijativa crowdfunding.rs nastoji da različitim sadržajima informativnog i edukativnog karaktera doprinese široj popularizaciji crowdfunding-a. Stoga na našem blogu svake nedelje možete očekivati intervju, uspešnu priču, analizu, mišljenje ili zanimljivosti iz sveta crowdfunding-a. Istovremeno, u kategoriji novosti mogu se pratiti trendovi u Srbiji i svetu, aktuelne kampanje, aktivnosti u oblasti promocije i edukacije na polju crowdfunding-a i druge vesti od značaja za crowdfunding zajednicu u Srbiji.
U okviru kontakt stranice našeg sajta možete nam postaviti svoja pitanja, nedoumice i nejasnoće u vezi sa crowdfunding-om i crowdfunding kampanjama. Ukoliko imate svoju ideju ili pripremate kampanju, možete popuniti upitnik i crowdfunding.rs tim će se javiti sa savetima i odgovorima.
Ministri Vlada Nemačke i Srbije pokrenuli su Nemačko-srpsku inicijativu za održivi rast i zapošljavanje sa ciljem da bolje poveže projekte u okviru nemačko-srpske razvojne saradnje i pripremi buduće mere tako što ciljano sprovodi tematske studije, testira inovativne ideje i obezbeđuje podršku partnerima u Srbiji oko strateških koraka.
Brodoto je agencija koja se fokusira na društveno korisne projekte i deluje u Srbiji i Hrvatskoj. U proteklih par godina postala je regionalni lider u edukaciji i promociji crowdfunding-a i ostalih alternativnih oblika finansiranja za neprofitne organizacije, kompanije i društvena preduzeća.
Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje
Brodoto
Brodoto
Brodoto
Brodoto
Brodoto