O nama

Crowdfunding.rs je program podrške razvoju i promocije crowdfunding-a u Srbiji, kao modela alternativnog finansiranja za društvene preduzetnike, start-upove, udruženja, kreativnu industriju, preduzeća i pojedince, kao i za sve druge grupe koje žele da kroz crowdfunding prikupe sredstva za svoj rad.

Crowdfunding.rs je program podrške razvoju crowdfunding-a u Srbiji, kao modela alternativnog finansiranja za društvene preduzetnike, start-upove, kreativnu industriju, udruženja i pojedince, kao i sve druge grupe koje žele da sredstva za svoj rad prikupe pomoću crowdfunding-a.

Iza programa crowdfunding.rs stoje Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje i društveno odgovorna agencija Brodoto, koji su zajedničkim snagama 2017. godine preduzeli prve napore u cilju razvoja crowdfunding-a u Srbiji.

Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje podržava uvođenje novih koncepata i inovativnih ideja kroz povezivanje aktera s vizijom i integrisani pristup koji je u centru njenog delovanja. Posle prvog koraka uvođenja koncepta alternativnog finansiranja u Srbiji, koji je Inicijativa podržala, 2017. godine održana je prva Beogradska konvencija o crowdfunding-u, nakon čega je usledila prva Crowdfunding akademija. Oba događaja pokazala su veliko interesovanje i potrebu za daljim aktivnostima na ovom polju, pa je lansirana platforma crowdfunding.rs, koja za cilj ima stvaranje više priča o uspehu, edukaciju i širu popularizaciju ovog inovativnog alternativnog načina finansiranja kroz blogove, priče o kampanjama i kreiranje sadržaja za sve potencijalne crowdfunder-e. U okviru aktivnosti podrške, edukacije i promocije – što su tri glavna stuba platforme crowdfunding.rs – do sada su organizovane tri Crowdfunding akademije, dve Beogradske crowdfunding konvencije, šest Crowdfunding bootcamp-ova, a proizvedena je i serija edukativnih videa, sa ciljem da predstavljaju uvek dostupnu bazu znanja u video formatu.

 

Crowdfunding.rs do sada

 

Od 2017. godine i prve Beogradske crowdfunding konvencije održan je veći broj uspešnih aktivnosti i podržan niz uspešnih kampanja. Više od 350 učesnika prisustvovalo je Beogradskim crowdfunding konvencijama, a kroz naše programe edukacije i podrške za buduće crowdfunder-e prošlo je više od 450 učesnika.

Crowdfunding bootcamp-ovi

Za one koji žele da se za kratko vreme upoznaju s ključnim terminima i osnovama grupnog finansiranja, osmislili smo crowdfunding bootcamp-ove. To su poludnevne radionice koje za cilj imaju upoznavanje većeg broja zainteresovanih sa crowdfunding-om kao modelom alternativnog finansiranja, s uspešnim pričama iz Srbije, kao i pružanje osnovnih saveta za lansiranje kampanje. Crowdfunding radionice održali smo tokom aprila 2018. godine u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Novom Pazaru i Zrenjaninu. One su namenjene pojedincima, udruženjima, socijalnim preduzećima, start-upovima, kreativnoj industriji i svima koji žele da saznaju više o crowdfunding-u i postave pitanja regionalnim ekspertima za crowdfunding kampanje. U crowdfunding bootcamp-ovima učestvovalo je više od 150 osoba.

Crowdfunding akademija

Oni koji su već odlučili da žele da se upuste u kampanju dobrodošli su na Crowdfunding akademiju koja je prošle godine po drugi put održana u Beogradu. Crowdfunding akademija je dvonedeljni obrazovni program namenjen timovima koji su spremni i žele da lansiraju crowdfunding kampanje. Timovi u okviru akademije imaju priliku da prođu sledeće ključne module:     

  • osmišljavanje projektne ideje, finansije i tehnički aspekti pripreme kampanje
  • storytelling, dizajn i video pitch
  • plan komunikacija i izgradnje mreže pružaoca podrške
  • saveti i uputstva uspešnih preduzetnika, komunikacijskih stručnjaka i crowdfunder-a

Tokom 2018. godine smo realizovali i prvu specijalizovanu Crowdfunding akademiju namenjenu socijalnim preduzećima. Socijalno preduzetništvo spaja dva ključna fokusa crowdfunding-a u svetu – rešavanje važnih društvenih problema (nejednakost, globalno zagrevanje, održivi rast) i kreiranje proizvoda i usluga koji razvnopravno učestvuju u ekonomskoj utakmici. Crowdfunding akademije do sada su uspešno završila 33 tima, od ukupno 206 koliko ih se prijavilo za učešće.

Beogradska Crowdfunding konvencija

Za one koji su želeli da čuju iskustva stručnjaka i ljudi koji su se upustili u crowdfunding kampanje, Beogradska crowdfunding konvencija je 2017. godine po prvi put na jednom mestu okupila 150 crowdfunding stručnjaka i crowdfunder-a koji pomoću grupnog finansiranja pokreću sopstvene projekate. Taj trend smo nastavili i 2018. kada je konvencija okupila više od 150 učesnika i poznate evropske i regionalne crowdfunding eksperte i kampanje, kao i brojne visoke donosioce odluka.

Crowdfunding kampanje

Vođenje crowdfunding kampanja je proces koji podrazumeva višemesečnu pripremu i rad u kome uspevaju posvećeni i dobro pripremljeni timovi. Uspešne kampanje na platformi crowdfunding.rs imale su upravo takve timove i do sada su realizovane četiri kampanje, a još šest ih je u pripremi:

  • Deli Supercool štampač – prvi 3D štampač u Nišu namenjen mladima – Indiegogo, 5,293$ , 154 backer-a, neprofitna kampanja (2017)
  • Super Bake – socijalno preduzeće i radionica u kojoj bake pripremaju stare srpske kolače – Indiegogo, 6,342$, 160 backer-a, socijalno preduzetništvo (2017)
  • Overtime – društvena igra na temu prekovremenog rada – Kickstarter, 9,968$, 205 backer-a, kreativna industrija (2018)
  • Drumodom – autobus za beskućnike u Beogradu koji nudi usluge tuširanja, pranja odeće i psihološku podršku – Indiegogo, 14,048$, 147 backer-a, humanitarna kampanja (2018)

 

Crowdfunding.rs u 2019. godini

 

Crowdfunding.rs u 2019. godini nastavlja sa svojim onlajn sadržajima – blogovima, vestima, pričama o uspešnim kampanjama iz Srbije i sveta, intervjuima s uspešnim crowdfunder-ima, analizama kampanja i drugim promotivnim i edukativnim aktivnostima. Pored platforme, sadržaji crowdfunding.rs mogu se pratiti i na društvenim mrežama i putem nedeljnog newsletter-a – za sve one koji su navikli da do sadržaja dolaze preko kanala digitalnih medija.

Baza znanja

Značaj crowdfunding-a u Srbiji utemeljen je i kroz nekolicinu istraživanja, studija i analiza. Zbirka do sada objavljenih dokumenata o crowdfunding-u u Srbiji nalazi se u našoj bazi znanja. Posebno mesto zauzima studija Grupno finansiranje na bazi nagrada u Srbiji: analiza prakse i preporuke za unapređenje pravnog okvira u cilju većih društvenih i ekonomskih efekata koju je u junu 2018. godine podržala Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje.

Pored tekstualnog sadržaja, edukativni materijal sadrži i dvanaest kratkih videa koji na jasan i koncizan način, uz mnoštvo praktičnih primera, ukazuju na ključne korake u pripremi crowdfunding kampanje. Svi videi sadrže titlove na srpskom jeziku, kako bi bili pristupačni i osobama sa oštećenjem sluha. Takođe, postoje i titlovi na engleskom jeziku.

 

Kampanje i često postavljana pitanja

U 2019. godini platforma crowdfunding.rs postaje bogatija za novu sekciju – priče i analize uspešnih kampanja iz Srbije, kao način da se uči iz rastućeg broja raznolikih uspešnih crowdfunding kampanja iz Srbije.

U 2018. godini prikupljena su vaša pitanja i spisak  je dopunjen novim pitanjima i odgovorima.

 

Blog i novosti

Inicijativa crowdfunding.rs nastoji da različitim sadržajima informativnog i edukativnog karaktera doprinese široj popularizaciji crowdfunding-a. Stoga na našem blogu svake nedelje možete očekivati intervju, uspešnu priču, analizu, mišljenje ili zanimljivosti iz sveta crowdfunding-a. Istovremeno, u kategoriji novosti mogu se pratiti trendovi u Srbiji i svetu, aktuelne kampanje, aktivnosti u oblasti promocije i edukacije na polju crowdfunding-a i druge vesti od značaja za crowdfunding zajednicu u Srbiji.

 

Pitanja i saveti

U okviru kontakt stranice našeg sajta možete nam postaviti svoja pitanja, nedoumice i nejasnoće u vezi sa crowdfunding-om i crowdfunding kampanjama. Ukoliko imate svoju ideju ili pripremate kampanju, možete popuniti upitnik i crowdfunding.rs tim će se javiti sa savetima i odgovorima.

 

Crowdfunding.rs u brojkama

 

 

Program realizuju

Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje

Ministri Vlada Nemačke i Srbije pokrenuli su Nemačko-srpsku inicijativu za održivi rast i zapošljavanje sa ciljem da bolje poveže projekte u okviru nemačko-srpske razvojne saradnje i pripremi buduće mere tako što ciljano sprovodi tematske studije, testira inovativne ideje i obezbeđuje podršku partnerima u Srbiji oko strateških koraka.

Brodoto social impact agency

Brodoto je agencija koja se fokusira na društveno korisne projekte i deluje u Srbiji i Hrvatskoj. U proteklih par godina postala je regionalni lider u edukaciji i promociji crowdfunding-a i ostalih alternativnih oblika finansiranja za neprofitne organizacije, kompanije i društvena preduzeća.

Naš tim

Ivana Radić

Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje

Marko Gregović

Brodoto

Mina Muždalo

Brodoto

Nevena Perišić

Brodoto

Irena Molnar

Brodoto

Dijana Antanasijević

Brodoto