Ispovest jednog crowdfundera - šta je sve moglo bolje?

October 24, 2018

Žanr: Vrlo ostvariva fikcija

Scenario: ne pokušavajte ovo kod kuće

#1 dan kampanje - Zvanično smo lansirali našu prvu crowdfunding kampanju pre tri sata i od tada svi u timu osvežavamo stranicu svakog časa. Mislim da više puta u minuti idem na refresh nego što trepćem. Poslednja dva dana smo zvali ljude da nam definitivno potvrde ko će nam i koliko uplatiti u prvih 24 časa. Ako smo dobro sračunali, trebalo bi da dođemo na 35% samo od uplata ljudi sa tog spiska. Ono, nije loše. Kad oni uplate, nova publika će videti kako je kampanja odmah dobro krenula, što će ih podstaći da nas i oni podrže. To je kao neki psihološki efekat, čitao sam. Samo da nam sad svi ovi sa liste uplate i polećemo!

#2 dan kampanje - Eto! Od prve linije podrške smo dobili 25%. Nisu uplatili baš svi sa one mejling liste koju smo spremali poslednje dve nedelje, ali njih pet mi je još reklo da planira da nas podrži do kraja dana. Ekipa je zadovoljna. Mislim da je bar deset ljudi podelilo vest o kampanji čim smo je objavili na društvenim mrežama. To su dobre brojke! Polećemo!!! Biće ovo dobra kampanja. Ljudima se mnogo dopala ideja, a dobra ideja je pola uspeha! Dobra ideja samu sebe prodaje! Samo da prvo učinimo da svet čuje za nju.

#9 dan kampanje - Nije loše! Stigli smo do 40% do sada! Da, uvek može bolje ali treba biti zahvalan za prvu kampanju. Samo da se ovaj tempo nastavi i bićemo na 100% pre isteka tridesetog dana sigurno! Spremamo saopštenje za javnost, a ortak nam sređuje i neko gostovanje u televizijskoj emisiji. To bi valjda trebalo da bude dovoljno da se za kampanju lepo pročuje. Imam još neke Fejsbuk grupe na umu, nije na odmet stalno ih podsećati na kampanju.

#13 dan kampanje - Ok, malo smo usporili. Kažu da je na sredini kampanje to uobičajno, samo ne bi trebalo dugo da budemo u toj fazi mirovanja. Jedino što ja ne mogu da postignem sve sam. Spremaj postove i reklame za društvene mreže, spremaj update za bekere, događaj gde će publika moći da nas upozna i vidi uživo prototip proizvoda, komuniciraj sa portalima, komuniciraj sa članovima tima i eksternim saradnicima…. Kako je bre došlo do ovoga? Da smo bar ranije ugovorili termin za ono gostovanje na televiziji možda…

#16 dan kampanje - Danas je vest o našoj kampanji objavio portal koji ima 30.000 pratilaca na Fejsbuku. Ako nas svaki deseti, ma eto bar svaki dvadeseti podrži, to će pogurati kampanju. Još plus ona Fejsbuk reklama nije bila loša, imala je vidljivost od 10.000 i oko njih 500 je otišlo na stranicu kampanje, ako bar svaki...

#23 dan kampanje - Šta je meni ovo trebalo? Nije trebalo da požurimo sa lansiranjem kampanje. Mesec dana pripreme! Gde mi je pamet bila? Kako ćemo sada da prikupimo preostalih 30%? Kickstarter je “Sve ili ništa”...a toliko smo vremena i truda već uložili u kampanju. Dobro je da nismo tražili veću sumu, ali kako sada da za 7 dana dođemo do cilja? Sve smo odradili kako treba! Najavili kampanju preko društvenih mreža, pričali najbližem okruženju o njoj, kontaktirali par medija da objave vest o nama...zar ne bi trebalo da sada već ideja samu sebe prodaje?!

#30 dan kampanje - Poslednji je dan kampanje. Zvanično smo postigli uspeh sa 102% i to uz veliki napor poslednjih pet dana. Organizovali smo neko druženje sa ekipom, napravili Fejsbuk event pa došli prijatelji prijatelja i uživo dali novac za kampanju. Pisao sam nekim portalima da objave vest o događaju, pa se dodatno malo pročulo i eto…. Više se ni ne sećam obroka, ni ljudi, pamtim samo svoj računar, telefon i njihove punjače. Mislim da ništa ne osećam. 0% zadovoljstvo prema 100% postignutog uspeha.  Večeras timski proslavljamo. Idem da se naspavam do tada. Show tek kreće.

Crowdfunding iskustvo ne mora da bude naporno, ni stresno. Počnite na vreme da planirate svoju crowdfunding kampanju i neka to bude proces u kome će uživati svaki član vašeg tima.

                                                                                                  ***

Uspešna crowdfunding kampanja rezultat je rada celog tima koji je jednako posvećen planiranju i samom sprovođenju kampanje tokom dužeg vremenskog perioda. Crowdfunding kampanju nije moguće spremiti za samo mesec dana, pored regularnih obaveza, a da u tome uživa svaki član tima. Crowdfunding kampanja se ne može prepustiti slučaju, ma koliko ideja fenomenalna bila - podrška neće doći sama od sebe. Uspešna crowdfunding kampanja ima na vreme osmišljenu i sprovedenu predkampanju koja će širu javnost upoznati o njenom lansiranju.

Ukoliko već neko vreme razmišljate o pokretanju crowdfunding kampanje, ne znate odakle da krenete i kojim aspektima u kojoj meri da posvetite pažnju, predlažemo da za početak pogledate 12 tematskih videa o pripremi crowdfunding kampanje, a možete da pratite naše edukativne blog tekstove koje objavljujemo na nedeljnom nivou.

Kvalitetno i na vreme pripremljena crowdfunding kampanje je zapravo pola uspeha. ;)



POVEZANI TEKSTOVI