Zašto da izaberete Indiegogo

May 15, 2018

Crowdfunding platforma predstavlja jedan od ključnih elemenata crowdfunding ekosistema, a dobar odabir iste predstvalja važan korak na putu do uspešne kampanje. Dve platforme koje se najviše koriste, kada su u pitanju kampanje zasnovane na nagradama, su Indiegogo i Kickstarter. U Srbiji se Indiegogo koristi skoro 7 puta više u odnosu na Kickstarter, tako da joj dajem prednost u predstavljanju.

Platforma je osnovana 2008. godine, a razvila se iz inicijative Danae Ringelmann i još dvoje ljudi koji su isto kao i ona imali iskustva u alternativnom prikupljanju sredstava.   

Jedna od ključnih stvari koja izdvaja Indiegogo vezana je za ciljani iznos sredstava koji želite da prikupite. Ona pruža opciju da izaberete fleksibilan ili fiksan cilj. Odabirom fleksibilnog cilja, sav novac prikupljen tokom trajanja kampanje ćete i zadržati bez obzira što niste dostigli ciljani iznos sredstava koji ste odredili. Ovaj način finansiranja poznat je i kao „Keep it all“. Druga opcija je da postavite fiksan cilj.  U ovom slučaju postoji uslov da će vam novac biti dostavljen tek ako dostignete ciljani iznos sredstava koji ste odredili. Ovo finansiranje naziva se i „All-or-nothing“.

Indiegogo daje veće mogućnosti i kada je u pitanju transfer prikupljenog novca. Za razliku od Kickstarter platforme gde morate imati račun u jednoj od 23 zemlje da bi pokrenuli kampanju, Indiegogo ne postavlja takve uslove. Kako se Srbija ne nalazi na listi Kickstarter zemalja, ovo predstavlja bitnu informaciju u procesu odabira platforme.

 

Kada određujete ciljani iznos sredstava treba uzeti u obzir koliko od prikupljenih sredstava ostaje platformi kao provizija za uslugu njenog korišćenja. Prijava i pokretanje same kampanje su besplatni, a Indiegogo po završetku kampanje uzima 5% od ukupno prikupljenih sredstava. Suma koju dobijate biće umanjena i za procenat koji će banka uzeti po izvršenom transferu novca na vaš račun u banci.

 

Važno je i da svoj projekat svrstate u pravu kategoriju. Na Indiegogo platformi imate mogućnost da birate između tri glavne kategorije: tehnologija i inovacije, kreativni projekti i društveni projekti. U svakoj od ovih kategorija nalazi se po desetak potkategorija. Ovo vam daje mogućnost da se vaš projekat nađe u pravoj kategoriji i da na taj način pre doprete do onih backera koji su zainteresovani baš za projekte iz te ciljane kategorije.

 

Kampanja na Indiegogo platformi može trajati najviše 60 dana, a najčešće traju od 30 do 40 dana. Indiegogo daje mogućnost da se, nakon lansiranja kampanje, njeno vreme trajanja jednokratno produži do maksimalnih 60 dana.

 

Od kada je pokrenuta Indiegogo platforma, iz Srbije je došlo preko 500 kampanja. Ipak, broj kampanja koje su uspele da prikupe 100% i više od ciljanog iznosa sredstava, znatno je manji. Ovo je pokazatelj da se kampanje moraju pažljivo i temeljno planirati i realizovati. Krajem 2017. godine kampanja Super Bake na Indiegogo platformi uspešno je finansirana i to sa 125% od ciljanog iznosa sredstava. Ovo može biti primer dobre prakse, a planiranje kampanje svojom ekspertizom obogatio je tim agencije Brodoto.

POVEZANI TEKSTOVI