OZONE

Ozone production
Kickstarter
Cilj - 8.000$
Skupljeno - 8.566$
Broj backera: 192

Kickstarter važi za platformu koja nije u velikoj meri senzibilisana za umetničke projekte. Međutim, Ozone production tim je 2012. godine dokazao suprotno. Od 27. septembra do 27. oktobra trajala je kampanja pod imenom Ozone, nazvana po istoimenom kratkometražnom filmu koji je bio razlog pokretanja ove kampanje. Ozone je post-apokaliptična drama koja prati život jednog od preživelih vojnika i njegovu ljubav prema svojoj devojci androidu. Podržani od strane 192 backer-a, ovi strastveni umetnici uspeli su da prikupe čak i veću sumu od ciljane – ukupna cifra iznosila je 8.566 dolara.

Saveti autora kampanje (dos and don’ts)

Autori kampanje Ozone-a nisu imali nikakvog predznanja pre stupanja u proces organizovanja kampanje. Kažu da im je crowdfunding predstavljen veoma površno i laički i da su, tek nakon što su počeli s organizacijom kampanje, shvatili da iza svake kampanje, bila ona uspešna ili ne, stoji mnogo rada i posvećenosti. Na osnovu tog iskustva  kao najvažnije izdvajaju:

- Promišljeno i detaljno definisati perk-ove;

-   Slušati savete sa platforme, prateći upustva samog Kickstarter-a (na taj način  su organizovali svoju kampanju) -;

- Imati vremena za kampanju – ovo ne znači da treba da date otkaz na svom poslu, već da dobro razmislite o organizaciji svog vremena i stvorite prostor za osmišljavanje kampanje;

- Dobro izračunati koliko vam novca treba da zaokružite ceo projekat i da li vam se rad i vreme koje ulažete u kampanju isplate u odnosu na novac koji ćete dobiti. Vaše vreme košta.