Crowdfunding i drugi talas pandemije Covid-19

13.10.2021

Kako crowdfunding pomaže tokom drugog talasa pandemije izazvane Covid-om 19

Indija je druga država na svetu po broju zaraženih korona virusom, odmah posle SAD-a. U Indiji je do sada registrovano više od 33 miliona zaraženih a od posledica zaraze korona virusom preminulo je više od 440.000 ljudi.

U avgustu mesecu ove godine, Indija je dala više od 180 miliona doza vakcina protiv korona virusa, više nego sedam najznačajnijih industrijskih zemalja sveta zajedno. U zvaničnom saopštenju navodi se da je registrovano više doza nego što je dato u svim državama G7 (Kanadi, Velikoj Britaniji, Italiji, Sjedinjenim Američkim Državama, Nemačkoj, Francuskoj i Japanu) kako prenosi BBC. Cilj Vlade Indije je da sve građane koji mogu da prime vakcinu imunizuje do kraja 2021. godine.

Kako je jedna od najpogođenijih zemalja sveta novonastalom pandemijom, u Indiji je tokom drugog talasa pandemije izazvane Covid-om 19, crowdfunding kao način alternativnog prikupljanja sredstava doživeo značajan porast.

Platforme za grupno finansiranje kao što su Ketto, Milaap i ImpactGuru.com zabeležile su značajan rast donacija od kada se drugi talas pandemije intenzivirao u zemlji.

ImpactGuru.com je specijalizovana crowdfunding platforma za prikupljanje donacija u oblasti zdravstva i medicine, uključujući i slučajeve izazvane pandemijom Covid-19. Ova platforma je nedavno oborila svoj rekord u brzini finansiranja. Donacije su se skoro udvostručile u minuti u poređenju sa nivoima pre Covid-a, sa prosečno pet donacija u minuti na platformi. Neposredno pre vrhunca drugog talasa, brzina doniranja je porasla na jednu donaciju u sekundi. Platforma je prikupila preko 250 miliona dolara za prikupljanje sredstava povezanih sa Covid-om.

„Indijske platforme za grupno finansiranje zdravstvene zaštite imale su ogromnu korist od fundamentalne promene u razmišljanju Indijaca - gde pozajmljivanje više nije omiljeni način za finansiranje velikih hitnih medicinskih troškova“, rekao je Piiush Jain, izvršni direktor ImpactGuru.com.

U slučaju Milaap-a, broj donacija za kampanje povezane sa Covid-om 19 takođe je porastao u poređenju sa 2020. godinom. Platforma je do sada postavila 1.839 kampanja do 2021. godine za kampanje povezane s virusom Covid 19.

Takođe je došlo do neviđenog porasta prikupljanja sredstava za prikupljanje tzv. „memorial“ donacija - prikupljanja sredstava za preživele porodice kada preminu hranitelji. U proteklih osam godina, Ketto je bio platforma za preko 2.200 memorijalnih akcija prikupljanja sredstava i prikupio preko 144 miliona rupija, ali je u periodu od marta 2020. do aprila 2021. kompanija ugostila preko 600 bekera i prikupila oko 31 milijardu rupija.

Tokom prvog talasa pandemije, fokus prikupljanja sredstava bio je u nabavci pribora za hranu, pomoći radnicima migrantima da putuju nazad, snabdevanju maskama i sredstvima za čišćenje, pomoći dnevnim radnicima itd. U drugom talasu kampanje su se više koncentrisale na snabdevanje bolničkih potrepština, koncentratora kiseonika i zaliha za radnike na prvoj liniji.

Mnogo je ljudi započelo prikupljanje sredstava za skupe lekove za lečenje od Covid-a ili za finansiranje troškova hospitalizacije.

Oko dve trećine donatora su muškarci, a 25-40 godina je najčešća starosna grupa donatora. Oko 75% donatora je iz Indije - uglavnom iz metropola Mumbai, Bengaluru, Delhi NCR, Hyderabad, Pune i Chennai.

Najveći broj kampanja za slučajeve povezane sa pandemijom izazvanom Covid-om 19, a koje je, na primer, postavio Milaap, bilo je iz Delhija, a slede ga Hyderabad i Bengaluru.

Zajednica NRI (koja obuhvata indijske državljane i osobe indijskog porekla) pokazala je veliku podršku, posebno u drugom talasu kada se globalni fokus okrenuo prema Indiji. Što se tiče donacija SAD su najveća zemlja po ukupnim transakcijama, a slede ih UAE i UK.