Crowdfunding tržište u kontinuiranom porastu

8.7.2019

Vodeća globalna kompanija za istraživanje tržišta Technavio nedavno je objavila izveštaj o istraživanju crowdfunding tržišta. Stručnjaci ove kompanije predviđaju da će do 2022. godine složena godišnja stopa rasta iznositi 17%, a suma koja se vrti na ovom tržištu iznosiće oko 90 milijardi dolara. 

Pored ovako dobrih vesti iz oblasti finansija, izveštaj sadrži i informacije o crowdfunding-u, koji omogućava i pristupačniji marketing, zatim o odnosu društvenih mreža i crowdfunding-a, kao i detaljnu analizu tržišta u odnosu na različite modele crowdfunding-a (donacijski, nagradni, investicijski i pozajmice) i delove sveta iz kog dolaze kreatori kampanje (Azija i Okeanija; Evropa, Bliski istok i Afrika; Severna, Srednja i Južna Amerika). 

Prema izveštaju, ono što crowdfunding čini veoma primamljivim za inovatore je činjenica da na jednostavan i brz način mogu da testiraju proizvod i da budu u direktnoj komunikaciji sa potencijalnim korisnicima i pre nego što je proizvod zvanično lansiran na tržište. Crowdfunding kampanja ne iziskuje mnogo novčanog ulaganja, a kada imamo u vidu da je pristup društvenim mrežma besplatan, uz dobro isplaniranu komunikacionu strategiju, jasno je da tim kreatora ima dragocen alat u rukama. Ono što privlači potencijalne backer-e je to što se putem kampanje veoma jasno komuniciraju misija i vizija proizvoda. Nakon akumuliranog višegodišnjeg iskustva najpoznatije crowdfunding platforme, kao što su Kickstarter ili Indiegogo, su kreatorima omogućile uputstva za postavljanje (uspešnih) kampanja, u kojima se direktno ističe važnost jasnog i transparetnog komuniciranja misije i vizije kompanije (o čemu ste mogli čitati u jednoj od prošlonedeljnih vesti na našem sajtu). 

Crowdfunding podstiče kreatore da kroz konstantnu komunikaciju sa svojim budućim korisnicima budu kontinuirano motivisani za rad, za inovacije i za unapređivanje svog proizvoda. Beskrajnu podršku u ovom procesu pružaju crowdfunding platforme. One koje se spominju u izveštaju kao najuspešnije su gorepomenute Kickstarter i Indiegogo, zatim GoFundMe, Patreon i Teespring. 

Najveći udeo u rastu svakako je zabeležen u Severnoj i Južnoj Americi, čak 50% od ukupnih rezultata, zatim slede Evropa, Bliski istok i Afrika, dok su Azija i Okeanija na poslednjem mestu. Međutim, do 2022. godine u izveštaju se prognozira rast crowdfunding tržišta u Aziji i Okeaniji, s obzirom na to da su pametni telefoni i internet sve prisutniji u ovom delu sveta. 

Izvor: Businesswire