Crowdfunding u službi zajednice koja podržava kreativnost i edukaciju

23.9.2019

Ajron Mauntin (Iron Mountain) u državi Mičigen u SAD-u dobiće interaktivni i maštoviti muzej i centar za interaktivno učenje, zahvaljujući crowdfunding kampanji. Kampanju je na platformi Patroncity pokrenuo društveni centar „Naše mesto”, sa željom da prikupi sakupi novac za otvaranje Dečijeg muzeja „Fabrika mašte“. Patroncity je platforma koja je nastala u Mičigenu, sa ciljem da okuplja građane i sponzore širom države, koji podržavaju velike inicijative u svojim zajednicama. Ova platforma omogućava bilo kome da napravi promenu u zajednici kroz pružanje podrške lokalnim kompanjama, organizacijama i događajima, a da istovremeno može da ponudi različite podsticaje zauzvrat.

Crowdfunding kampanja za dečiji muzej, koja je završena 15. septembra 2019. godine, premašila je svoj cilj od 25.000 američkih dolara. Finansiranje ovog projekta će biti udvostručeno sredstvima koja će se donirati iz Programa za javne prostore, a zahvaljujući sredstvima korporacija koje izdvajaju novac za dupliranje donacija prikupljenih putem platforme Patroncity. Na taj način, država Mičigen nastavlja da promoviše dodatno ulaganje u razvoj gradova, da neguje osećaj zajedništva i gradi mesta na kojima se ljudi mogu okupljati.

Društveni centar „Naše mesto” već poseduje zgradu u kojoj će se smestiti Dečiji muzej „Fabrika mašte“. Ovaj centar je pokrenuo kampanju da bi prikupio sredstva kojima planira da kupi i izradi dečije muzejske eksponate. Muzej je zamišljen kao mesto okupljanja dece, ali i čitave zajednice. Otvaranje je planirano za decembar 2019. godine. Ideja je da se u okviru muzeja razvije edukativni interaktivni centar u kome deca mogu da uče kroz rad i interaktivnu igru sa članovima svoje porodice. Cilj autora kampanje i kreatora muzeja je da izrade više od 30 interaktivnih eksponata u samom prostoru. Takođe, dizajniraće i oformiti nekoliko prostorija: zatvorenu baštu za decu, sobu za razgovore, opuštanje, čitanje i upoznavanje, sobu za osnaživanje mladih u kojoj mogu da stvaraju i da se povezuju kroz zajednički rad na različitim projektima.

Ideja o muzeju kao fleksibilnom društvenom prostoru koji nudi širok izbor sadržaja nije novina. Koncept muzeja i njegova uloga u društvu dramatično se razvijaju u posljednjih 20 godina. Muzeji se više ne smatraju mestima u kojima se pretežno dolazi u dodir sa obrazovnim i kulturnim sadržajima već sada neki od najuspešnijih muzeja nude širok spektar programa koji privlače različite tipove posetilaca. Kada se navedena ideja spoji sa građanskim crowdfudning-om, sa ciljem da se i finansijski podrži razvoj lokalne zajednice – njoj se daje prilika i mogućnost da u tom razvoju sadržajno učestvuje.

Izvor: TV6