Da li je rizični kapital neophodan? Crowdfunding i ostali izvori finasiranja za start -upove u usponu kao bolja opcija

25.2.2019

Uspešnom start -upu je potrebno da bude potpomognut od strane efikasnog rizičnog kapitala, zar ne? Pa, ne baš uvek.

Iako se rizični kapital ulaže u start-upove neverovatnom brzinom (samo u prvih osam meseci 2018. investitori su uložili 1,2 milijarde dolara sa fokusom isključivo na „mlade” kompanije koje se bave direktnom prodajom), status quo finansiranja start-upova se menja i poprima živahniji oblik, jer crowdfunding kampanje dokazuju da i one mogu dostići neslućene visine kada su u pitanju količine novca za ulaganje. Štaviše, osnivači takvih start-upova imaju tendenciju da zadrže više kapitala za sebe i okupe izgrađenu bazu ambasadora svog novog brenda, koji postaju backer-i za njihove dalje projekte.  

Manji kapital često upućuje na opreznije poslovanje, što uglavnom vodi do fokusiranja na proizvod i njegovo usavršavanje. Ovo nas dovodi do zaključka da se popularizacijom crowdfunding-a i nezavisinim rastom start-upova stvara interesantna dinamika u savremenim tendencijama kada je finansiranje u pitanju. Ono što se sa sigurnošću može tvrditi jeste da ispravan put za jedan biznis zavisi najpre od dugoročne vizije koju start-up ima kao i od načina na koji se želi doći do zacrtanog cilja.

Druga strana finansijske jednačine

Finansiranje putem rizičnog kapitala osigurava rast biznisa neverovatnom brzinom. Međutim, biznis nije nepromenjiva kategorija, stoga je važno spomenuti da drugi metod koji dobija na popularnosti jeste upravo crowdfunding. Nasuprot milionskih iznosa rizičnog kapitala, desetine hiljada dolara sakupi se na online kampanjama i backer-i iz „stvarnog sveta” dokazuju da postoji i drugi, funkcionalan način za finansiranje biznisa - koji može doneti čak i više novca osnivačima kompanije i prvobitnim investitorima.

Ono što je takođe vredno pažnje je i prodaja akcija firme. U tom slučaju, nezavisni start-upovi postaju uspešni tako što razvijaju svoj biznis od nule i uspevaju da se održe, dok ne prodaju deo ili celu kompaniju nekom drugom, uglavnom stabilnijem biznisu.

Izvor: Crowdfundinsider