Ekološki odgovorni modni brendovi uspešno koriste crowdfunding

25.11.2019

Već smo pisali o tome da je crowdfunding uveliko prisutan u različitim industrijama, kao i da postoje sajtovi specijalizovani za pojedinačne oblasti, kao što je na primer nauka. Autori kampanja često preko platformi prikupljaju sredstva za inovativne ideje i traže podršku za ekološki održive projekte. Jedna od oblasti u kojoj ekološka održivost i očuvanje životne sredine igraju sve veću ulogu jeste i moda. 

Amsterdamska kompanija LABFRESH poznata po korišćenju inovativnog tekstila otpornog na prljanje u proizvodnji odeće, prikupila je ciljani iznos za manje od dva sata! Ova kompanija pokrenula je kampanju sa ciljanim iznosom od oko 16 000 američkih dolara na Kickstarter-u. Do kraja kampanje prikupljeno je desetostruko više sredstava – preko 160 000 američkih dolara. 

Kako navode autori jedne druge kampanje, modna industrija danas emituje više gasova koji izazivaju efekat staklene bašte od transporta robe i avio - transporta! Modna industrija je drugi najveći zagađivač vode na svetu. Kampanja brenda TRACE COLLECTIVE kojom želi da nastavi razvoj novih proizvoda, fokusirana je na proizvodnju odeće na ekološki održiv i manje štetan način, od materijala koji ne ugrožavaju životnu sredinu.

Krojačev sin je danski brend koji posluje od 2014. godine i proizvodi garderobu po meri, od materijala koji traju duže i imaju manji negativni uticaj na životnu sredinu. Kao jedan od problema, ova kompanija navodi da čak 40% tkanine proizvedene za modnu industriju postaje otpad, koji se ne iskoristi u proizvodnji. Kompanija je pokrenula crowdfunding kampanju kako bi pokrenula proizvodnju „zero waste” pulovera, odnosno džempera koji se proizvode bez otpada u vidu viška tekstila. Kompanija je tražila oko 14 000 američkih dolara, a uspela da do kraja kampanje prikupi desetostruki iznos!

Clearwaters je britanska kompanija koja proizvodi ekološki prijateljsku obuću. Kampanja koju je kompanija pokrenula fokusirala se na proizvodnju kućnih papuča, u čijoj proizvodnji se koriste materijali dobijeni reciklažom plastičnih flaša. Deo papuča je od organskog pamuka, u čijoj proizvodnji se ne koriste pesticidi koji ugrožavaju određene životinje, reke, pa čak i izazivaju smrt ljudi. Đon od prirodne gume se proizvodi bez korišćenja takozvanih petrohemikalija koje izazivaju izrazito štetne efekte na životnu sredinu. 

Ove četiri kampanje su samo neke od mnogobrojnih crowdfunding kampanja iz oblasti modne industrije koje su fokusirane na ekološki održivu modu i očuvanje životne sredine. O tome da ovakav način razvoja modnih brendova postaje sve popularniji, govori i to da već postoje kompanije koje pružaju podršku u crowdfunding kampanjama izričito u oblasti mode.

Zaštita životne sredine postala je jedan od najvažnijih prioriteta čovečanstva. Planeta je ugrožena čovekovim nemarom koji je trajao predugo. Iako crowdfunding neće rešiti ovaj globalni problem, evidentno je da ovakav način finansiranja ekološki održive mode (pa i drugih biznisa) daje svoj doprinos u ovoj borbi.