I Panasonic lansirao crowdfunding kampanju

9.3.2021

Globalno poznati brend Panasonic nije neko za koga bismo mogli da kažemo da mu fali sredstava da lansira neki novi proizvod. Ipak, čak i ovakav gigant nije odoleo čarima crowdfunding-a pa je novog kućnog robota NICOBO ponudio kupcima upravo na ovaj način. 

Japanski gigant je izabrao lokalnu, japansku platformu Makuake da lansira novi proizvod a ciljani iznos u kampanji je deset miliona japanskih jena što je nešto manje od 80 000 evra. Kampanja nudi ne tako jeftine nagrade ali je Panasonic očigledno dobro analizirao ciljnu grupu pa je kampanja u relativno brzo postigla uspeh. Do kraja kampanje skupljeno je oko 112% planiranih sredstava. 

Na brzinu uspeha ove kampanje sigurno je uticalo i to što je ukupan broj nagrada ograničen, a proizvođač barem za sada nije objavio da će se proizvodnja nastaviti nakon crowdfunding kampanje. 

Naravno, jedno od pitanja koje će mnogi postaviti je zašto globalni tehnološki gigant kakav je Panasonic pokreće crowdfunding kampanju. Svima je jasno da ova kompanije zarađuje i više nego dovoljno da pokrene proizvodnju ovog robota. Ipak, ono što ne treba zanemariti je da je crowdfunding moćan alat za testiranje tržišta a i marketing. 

Osim što su u Panasonic-u mogli da ocene koliko je interesovanje za proizvod kakav je NICOBO, jedan od benefita crowdfunding kampanje je što su relevantni portali kao što su Mashable i DesignBoom objavili vest o ovome. 

Već smo pominjali da glubalni brendovi ne beže od crowdfunding-a, pa je tako Xiaomi napravio svoju crowdfunding platformu na kojoj objavljuje samo svoje proizvode, a nešto slično je uradio i Sony. Poznati proizvođač foto opreme Canon je lansirao kampanju na Indiegogo. Jasno je da kompanije kao što su Sony, Canon, Xiaomi i Panasonic imaju daleko više resursa za vođenje crowdfunding kampanje od najvećeg broja ostalih autora, ali za sada ulazak giganata u crowdfunding industriju nije naneo štetu “malima”. U budućnosti ćemo sigurno videti još kampanja velikih brendova ali u ovom trenutku to ne treba da brine one koji razlišljaju da svoj razvoj biznisa finansiraju na ovaj način.