Indiegogo prodaje Generosity i najavljuje novi pravac u poslovanju

21.2.2018

Korisnike Indiegogo platforme za prikupljanje sredstava za lične potrebe Generosity.com (izvorno pokrenute kao Indiegogo Life) nedavno je iznenadila vest o akviziciji platforme od strane YouCaringa, glavnog kompetitora platformi GoFundMe i ostalima koje deluju u području crowdfundinga za lične i humanitarne ciljeve.

Korisnici YouCaring platforme od njenog osnivanja 2011. godine do danas prikupili su oko milijardu dolara. Velike brojke tu ne prestaju - YouCaring stranica okupila je 10 miliona donatora i 100 miliona posetilaca, te drži rekord za najveću crowdfunding kampanju svih vremena na bilo kojoj platformi, Harvey Relief Fund JJ Watta koji je sam prikupio 37 miliona dolara. Indiegogo-va platforma Generosity.com u međuvremenu je bila znatno manje aktivna: od decembra 2014. godine kad je osnovana do danas kampanje na ovoj platformi prikupile su tek 100 miliona dolara.

Indiegogo je prodajom Generosity.com potvrdio dalje redefinisanje svog fokusa na crowdfunding kampanje za start-upove koje se bave proizvodnjom hardvera i ekosistema usluga koji ih okružuje - uključujući tržište za prodaju tog hardvera, kao i equity crowdfunding platformu i ICO platformu koje će start-upovima pomoći da se lansiraju na tržištu. "Prikupljanje sredstava za neprofitne organizacije ima vrlo specifičan skup potreba i postajalo je sve teže zadovoljavati ih s obzirom na rast drugog dela, koji je ujedno i fokus našeg poslovanja", izjavio je Dejvid Mandelbrot, izvršni direktor Indiegogo-a.

YouCaring i Indiegogo ovime će ući i u dugoročno partnerstvo. Od 1. februara sve stranke koje dolaze na Indiegogo s ciljem pokretanja dobrotvorne crowdfunding kampanje biće preusmerene na YouCaring, a sve stranke koje kontaktiraju YouCaring sa željom da započnu crowdfunding kampanje koje nisu usresređene na neprofitne i dobrotvorne ciljeve, biće usmerene na Indiegogo. Postojeće kampanje na Generosity.com mogu nastaviti koristiti platformu do marta 2018, nakon čega će nove kampanje biti preusmerene na YouCaring.

YouCaring deluje u istom prostoru kao i GoFundMe, apsolutni suveren u svetu dobrotvornih crowdfunding platformi s 5 milijardi dolara prikupljenih donacija do sada. Ono što izdvaja YouCaring u odnosu na konkurentne platforme je besplatan pristup platformi - platforma zarađuje samo na temelju dobrovoljnih donacija korisnika. "Nikada nismo naplaćivali naknadu za pristup platformi i nikada nećemo", rekao je direktor YouCaringa Den Sejper i napomenuo kako se više od 70 posto svih korisnika odlučuje dati donaciju platformi.

U posljednjih godinu dana osim Generosity.com, YouCaring je otkupio i platformu GiveForward. Ipak, Sejper zaključuje kako akvizicije nisu glavna uzdanica njihovog poslovanja, ali i da će se njima i dalje koristiti kada naiđu na odlične usluge koje bi mogle pomoći u proširenju njihove misije, opisujući akvizicijsku strategiju YouCaringa kao “više oportunističku nego proaktivnu”.

Izvor: TechCrunch.com