Instagram počeo sa testiranjem opcija za prikupljanje sredstava

27.7.2020

Instagram koji je jedna od najuticajnijih društvenih mreža je počeo sa aktivacijom i testiranjem opcije za takozvani „personal fundraiser”, odnosno prikupljanje sredstava za lične potrebe. Ova opcija je pokrenuta pod uticajem pandemije COVID-19, ali će definitivno svoju ulogu naći i šire.

Kroz ovu opciju na Instagram-u korisnici će moći da pokrenu prikupljanje sredstava za različite namene, od prikupljanja sredstava za lične potrebe, kao što su troškovi lečenja do podrške malim biznisima. Iako govorimo o donacijama, reč je o crowdfunding-u, pa tako posle društvene mreže Facebook i Instagram korisnicima nudi mogućnost prikupljanja sredstava.

Opcija je dostupna korisnicima Instagram-a starijim od 18 godina, zasada samo iz odabranih zemalja među kojima, nažalost, još uvek nije Srbija. Nije isključeno da će neka od narednih nadogradnji ovu opciju učiniti dostupnom i u Srbiji.

Korisnicima je omogućeno da pokreću kampanje u trajanju od 30 dana, koje mogu da se produže za još toliko. Pre lansiranja kampanje neophodno je da tim Instagram-a odobri i proveri da li ispunjava uslove koje propisuje politika Facebook-a i Instagram-a, a koja reguliše i proceduru prikupljanja sredstava.

Već sada je Instagram najavio da će u narednim mesecima biti omogućeno da se sredstva prikupljaju i putem Instagram priča i postova, s obzirom na to da je prikupljanje sredstava trenutno moguće samo kroz dodavanje opcije prilikom objavljivanja priča.

Prethodno je Instagram predstavio opciju prikupljanja donacija prilikom emitovanja snimaka uživo. Opcija je namenjena neprofitnim organizacijama, a Instagram ne naplaćuje ovu uslugu. Ipak, kada je u pitanju pokretanje privatnog prikupljanja sredstava za različite namene, Instagram će kao i Facebook naplaćivati proviziju u zavisnosti od zemlje iz koje je kampanja pokrenuta. Visina provizije varira od 1,6% do 2,99%.

Još je rano da se razgovara o rezultatima ovakvog crowdfunding-a, ali moguće je da će ovaj način prikupljanja sredstava biti zanimljiv ciljnoj grupi Instagram-a. O rezultatima ćemo pisati čim bude dovoljno informacija na osnovu kojih je moguće doneti zaključak, a do tada nastavljamo da pratimo razvoj ovog novog alata.