Izabrani dobitnici nagrada online Crowdfunding akademije

6.7.2020

Nakon uspešno završene online Crowdfunding akademije, tim Crowdfunding.rs je imao težak zadatak da donese odluku o dodeli nagrada timovima koji su pokazali najveću spremnost da svoje kampanje realizuju uspešno. Timovi su tokom akademije predstavili kvalitetne ideje, pa donošenje odluke nije bilo lako.

Tim Crowdfunding.rs je tako odlučio da timovi Beesy Life i Andramolje budu nagrađeni produkcijom celokupne kampanje, dok će timovi kompanije Kerber Games, udruženja Kulturnaut, 20 Cola i Centara za integraciju mladih biti nagrađeni šestodnevnim mentorstvom u onim oblastima crowdfunding-a u kojima im je ono potrebno, kako bi uspešno realizovali svoje kampanje.

Beesy Life je start-up u oblasti proizvodnje hrane koji će u narednom periodu pokrenuti proizvodnju zdravih slatkiša za decu, na bazi meda. Kako bi prevazišao ne tako retku odbojnost kod dece koja su navikla na industrijske slatkiše, a čiji sastav nije zdrav, Beesy Life će u svoje pakovanje uključiti i igračku. Ovaj start-up, uz slatkiš za decu, u narednim fazama razvoja planira i dodatne proizvode na bazi meda koji su zdravi i namenjeni različitim ciljnim grupama. Beesy Life je spremio zanimljive i slatke nagrade za svoje backer-e, i verujemo da će kampanja ovog tima obradovati mnoge.

Andramolje su socijalno preduzeće iza koga stoji udruženje Centar za razvoj participativnog obrazovanja, a koje se bavi razvijanjem i prodajom drvenih edukativnih igračaka. Andramolje – ekološke igračke sa društvenom mislijom, pripadaju takozvanim „nedovršenim igračkama”, koje  podstiču decu da sopstvenom maštom i kreativnošću kreiraju različite mogućnosti za igru. Igračke su inspirisane slobodnom igrom, a u samom razvoju igračke i istraživanju koje je prethodilo izradi igračke su učestvovala i deca. U svojoj crowdfunding kampanji tim Andramolje će prikupiti sredstva za kupovinu CNC mašine za sečenje drveta, s obzirom na to da su igračke i ekološki odgovorne i bezbedne, kao i za opremanje radionice. Takođe, članovi ovog tima će organizovati obuku za radnike, a planiraju i da zaposle ljude iz osetljivih grupa koji teško dolaze do posla.

Udruženje Muzej bicikala i pop kulture 20 Cola već duže vreme radi na prikupljanju i restauraciji eksponata koje želi da izloži u muzeju. Do sada su članovi ovog udruženja restaurirali preko 40 legendarnih modela bicikala, prikupili različite eksponate koji su u vezi sa istorijom video-igara i pop kulturom uopšte. Ostao je poslednji korak, odnosno opremanje prostora. U svojoj crowdfunding kampanji ovaj tim će prikupiti sredstva za otvaranje i opremanje prostora, a backer-e očekuju interesantne nagrade.

Udruženje Kulturnaut – Centar za kreativnu decu i mlade želi da pokrene projekat „Tragovima Singidunuma” kroz koji će deci uzrasta osnovne škole približiti istoriju na njima zanimljiv i interaktivan način. Udruženje to planira da uradi uključivanjem digitalnih tehnologija u edukativne šetnje u kojima će se osnovci upoznati sa tragovima starog rimskog Singidunuma. U crowdfunding kampanji prikupljaće sredstva za kupovinu edukativnih knjiga za učesnike radionica, opremu za snimanje videa u kome će učestvovati osnovci i iznajmljivanje opreme za AR (augmented reality – proširena stvarnost) koja će šetnje učiniti još zanimljivijim. Materijal nastao tokom šetnji će biti pripremljen za korišćenje u nastavi.

Kerber Games je kompanija za razvoj društvenih igara i u svojoj crowdfunding kampanji će prikupiti sredstva za svoju prvu igru „Finalni izazov”. Ova zanimljiva kartaška igra namenjena je različitim ciljnim grupama – od mladih koji žele dobru zabavu na svojim okupljanjima do kompanija koje će je koristiti za svoje teambuilding aktivnosti. Kampanja Kerber Games će sigurno izazvati pažnju velike zajednice koja igra društvene igre kako zbog interesantne igre tako i zbog nagrada.

Centar za integraciju mladih uspešno vodi Kafe bar 16, socijalno preduzeće koje je ovaj centar pokrenuo u cilju proširenja podrške koju pruža deci koja su uključena u život i/ili rad na ulici. Ovaj kafe bar pruža obuku za konobare i barmene, psihosocijalnu podršku, obuku za komunikaciju sa poslodavcem i stručnu praksu svojim korisnicima. Do sada je kroz program Kafe bara 16 prošlo 22 mladih, od kojih je osmoro našlo stalan posao, a troje se zaposlilo u samom baru. U svojoj crowdfunding kampanji ovaj tim će se fokusirati na proširenje prostora i otvaranje Community Hub-a koji će omogućiti da se još veći broj mladih uključi u različite radionice, nađe poslove, a Kafe bar 16 će imati dodatne prihode.


Kampanje timova koji su nagrađeni nakon uspešno završene online Crowdfunding akademije će biti pokrenute u periodu od septembra do decembra 2020. godine. Očekuje nas mnogo izazova u realizaciji ovih kampanja, ali i lepo iskustvo koje će biti krunisano uspehom!