Kompanija Sony crowfunding-om razvija prenosivi klima uređaj

5.8.2019

Letnji meseci nisu idealno vreme za pokretanje kampanje i zbog toga se najmanji broj crowdfunding kampanja realizuje u ovom periodu. Međutim, za neke velike kompanije ta pravila su nešto drugačija, jer one koriste letnje mesece da promovišu svoje letnje sezonske proizvode. Veliki brendovi mogu privući pažnju šire publike i korisnika i klasičnim marketinškim kampanjama, koristeći crowdfunding za testiranje novog proizvoda i dolaska do prvih korisnika tog proizvoda, kao što smo i videli u primeru kampanje koju je pokrenula kompanija Canon.

To je slučaj i sa trenutno aktuelnom kampanjom kompanije Sony, koja ima za cilj razvijanje nosivog klima uređaja. Osnivač kompanije Masaru Ibuka rekao je da je svrha osnivanja kompanije bila „uspostavljanje idealne fabrike koji naglašava duh slobode i otvorenosti koji će, zahvaljujući tehnologiji, doprineti japanskoj kulturi”. Simbolizujući duh izazova kompanije Sony – „raditi ono što nikada ranije nije učinjeno", kompanija je nastavila sa razvojem i plasiranjem bezbrojnih „prvih"u Japanu i „prvih” proizvoda na svetu.

Upravo takav proizvod je i ReonPocket, odnosno prvi nosivi klima uređaj za koji je Sony pokrenuo kampanju na sopstvenoj platformi First Flight. Ova platforma pokrenuta je 2015. godine u okviru programa koji je razvila kompanija Sony za ubrzanje procesa dolaska do prvog finansiranja različitih proizvoda i projekata u Japanu.

Reon Pocket je uređaj koji se napaja preko baterije, a veličine je mobilnog telefona. Za proizvodnju električne energije baterija koristi Peltier efekat, kojim se toplota emituje ili apsorbuje kada električna struja prolazi kroz spoj između dva materijala. Ovaj proces obezbeđuje da se tiho proizvodi toplota ili hlađenje putem električne struje. Sve je spakovano u džep koji je pozicioniran na majici, koja je posebno dizajnirana da bude potpuno nevidljiva ispod košulje ili drugog odevnog predmeta. Veoma lako se kontroliše putem Bluetooth-a preko mobilnog telefona, a Sony očekuje da će baterija podržati operativnost uređaja puna 24 sata od punjenja, a dva sata punjenja putem USB-a biće dovoljna da korisniku omoguće da se rashladi na visokim temperaturama.

Cilj ove kampanje bio je da prikupioko 600.000 američkih dolara, koji je već premašen, a isporuka prvih modela ovog uređaja očekuje se u martu 2020. godine, prvo u Japanu, a zatim i u ostatku sveta. Oni koji od ovog uređaja očekuju da im olakša vrele letnje dane, ukoliko podrže ovu crowdfunding kampanju, prvo rashlađeno leto mogu da dočekaju već naredne godine. Sa druge strane uređaj može i da greje te je pogodan i za zimski period, jer može da rashladi do 23 stepena farenhajta, a da ugreje do 14 stepeni farenhajta.

 

Izvor: Thrilist