Novi videi o iskustvu autora uspešnih kampanja

10.2.2020

Na YouTube kanalu Crowdfunding.rs objavljena su četiri nova videa, koja možete naći i na našem sajtu u sekciji Baza znanja. Ovog puta, kratki filmovi su posvećeni iskustvima koje su autori različitih crowdfunding kampanja imali tokom svojih kampanja.

Direktor BizBaz David Stokić je govorio o Indiegogo kampanji Beez&Toyz koju je pokrenula njegova kompanija, kako bi prikupila sredstva za 100% ekološku i bezbednu plišanu igračku od recikliranih materijala i pčelinjeg voska. Selena Simić ispred portala ženskog stvaralaštva Femix Info, podelila je iskustva iz kampanje koja je prikupljala sredstava za drugi Rok kamp za devojčice na platformi Donacije.rs. Katarina i Nenad Dimitrijević iz umetničke grupe Fakiri sa juga, koja stoji iza Alternativnog kulturnog centra Gnezdo i koja je putem crowdfunding kampanje na platformi Donacije.rs uspela da prikupi sredstva za uvođenje grejanja u objekat kulturnog centra, govorili su o svom iskustvu. Direktor humanitarne organizacije ADRA Igor Mitrović skrenuo je pažnju na važne savete koje su on i ostali članovi tima poslušali i tako uspešno prikupili sredstva za DrumoDom, prvi autobus namenjen pružanju usluga beskućnicima u Beogradu. Autor četiri uspešne Kickstarter kampanje Predrag Lazović iz studija za razvoj društvenih igara Forsage Games govorio je o učenju kroz kampanje, od kojih je najuspešnija prikupila preko 100 000 američkih dolara.

Svaki video posvećen je različitom aspektu crowdfunding kampanje, od početka do samog kraja. U prvom videu autori su podelili iskustva o organizovanju i formiranju tima, podeli posla, ali i važnosti dobre ideje. U sledećem videu tema su manje ili više kreativne nagrade za backer-e i izazovi tokom kampanje. O samom toku kampanje i nadanjima pri pokretanju kampanje autori uspešnih kampanja govorili su u trećem videu, dok je poslednji posvećen uspehu i pitanju šta je naučeno iz kampanje.

Bilo da su u pitanju zanimljive i duhovite anegdote tokom kampanja ili važni saveti, iskustva pokazuju da su autori uspešnih kampanja pratili savete autora drugih uspešnih kampanja. Bilo da je to gradnja zajednice pred kampanju ili obezbeđivanje 30% sredstava pre pokretanja kampanje ili neki drugi savet, praćenjem tih saveta oni su postigli uspeh.

Neke od predstavljenih kampanja razvijene su tokom Crowdfunding akademije, koja je jedinstveni program za učenje o vođenju crowdfunding kampanja. Uz podršku i mentorstvo, njihove kampanje su bile izuzetno uspešne, a neke su višestruko premašile postavljene ciljeve.

Priče koje su podelili Selena, Igor, Predrag, Katarina, Nenad i David su motivišuće i nadamo se da će inspirisati nove crowdfunding kampanje!