Pivara BrewDog pokrenula novu rundu equity crowdfunding-a

14.9.2020

Čuvena škotska pivara BrewDog je do sada u više rundi equity crowdfunding-a već 22% svog udela prodala backer-ima, kojih je preko 120 000. S obzirom na dosadašnje uspehe ove pivare očekuje se još jedna uspešna kampanja koja će omogućiti dalji razvoj ove pivare. Program „Equity for Punks” ove pivare konstantno privlači nove backer-e da investiraju, a najnoviji je nazvan „Equity for Punks Tomorrow”.

Već neko vreme ova pivara razvija modele poslovanja i proizvodnje koji su u skladu sa održivim razvojem i zaštitom životne sredine, pa je tako počela da koristi vetar za stvaranje energije, sadi šumu, a objavila je i da je njeno poslovanje „carbon negative”. Uz to, pivara od samog osnivanja kroz svoj rad podržava različite društveno odgovorne inicijative. Lansirala je pivo u ambalaži koja je dizajnirana kako bi skrenula pažnju na probleme izazvane klimatskim promenama, a u jednom trenutku i kroz posebnu seriju piva je reagovala i na položaj LGBT+ osoba u Rusiji. Pokret Black Lives Matter inspirisao je da sklopi partnerstvo sa pivarom u vlasništvu Afroamerikanaca i sav profit donira organizacijama koje se bave promovisanjem rasne jednakosti. Sve ove akcije privukle su veliki broj ljudi i uticale su na formiranje ogromne zajednice koju pivara okuplja, pa otud i ambiciozni planovi u pokrenutoj kampanji.

Naime, u prospektu kampanje BrewDog je precizirano da je ciljani iznos najmanje 7,5 miliona funti, a rastegljivi ciljevi će biti do 50 miliona funti. Kampanja je pokrenuta 10. septembra 2020. godine i planirano je da traje do 28. januara 2021.

Cena jedne deonice je 25,15 funti, ali je u ovoj rundi kampanje moguće kupiti najmanje dve, tako da je minimalni ulog 50,30 funti.

Sav novac prikupljen u ovoj kampanji biće namenjen projektima i razvoju poslovanja koji će maksimalno smanjiti negativne efekte na životnu sredinu. Pivara planira da do 2022. posadi milion stabala u svojoj šumi, kupi dostavna vozila na električni pogon, poveća obim energije koju dobija iz vetra i smanji količinu neiskorišćenog otpada.

U prospektu kampanje su predstavljeni svi planirani projekti. Recimo, ukoliko kampanja bude uspešna i prikupi minimum 7,5 miliona funti, pivara će izgraditi dodatne vetrenjače za stvaranje struje, kreirati sistem za korišćenje CO2 koji se emituje tokom proces fermentacije piva u daljoj proizvodnji, instalirati sistem za prečišćavanje i ponovno vraćanje u proizvodnju otpadne vode, koristiti otpad iz proizvodnje za stvaranje energije, zasaditi farmu hmelja, preći na električna dostavna vozila i otvorti bar bez otpada. Pivara je navela i projekte za rastegljive ciljeve u prospektu i svi su usmereni na to da se negativan uticaj na životnu sredinu svede na minimum. 

Backer-i u ovoj kampanji mogu da očekuju niz benefita. Osim što će postati vlasnici dela jedne od najpopularnijih svetskih pivara, imaće doživotni popust od 5% na račun u BrewDog barovima i prilikom kupovine na sajtu pivare. Uz to, svake godine će u barovima dobiti besplatno pivo za svoj rođendan. Svi vlasnici deonica dobiće i pozivnicu za sada već tradicionalnu godišnju žurku. Bedž za vlasnike deonica je još jedan simboličan poklon, a tu je i dodatni dupli popust na sve veganske obroke u lancu barova koji pivara poseduje. Oni koji podrže kampanju mogu da računaju da će imati i ekskluzivan pristup prodavnici pivare koja će lansirati liniju proizvoda koji će biti dostupni samo backer-ima. Nagrada koja će se najviše svideti kućnim pivarima je dodatni popust na artikle iz takozvanog DIYdog programa, kroz koji im je omogućeno da skuvaju svoje omiljeno pivo uz recepte i uputstva ove pivare. Konačno, svaki backer će dobiti drvo sa svojim imenom u BrewDog šumi.

Za veće iznose koji počinju od 100,6 funti, odnosno četiri kupljene akcije slede i dodatne zanimljive nagrade, mahom paketi proizvoda pivare.

Da stvar bude zanimljivija, BrewDog se potrudio da dodatno angažuje sve svoje backer-e da prošire priču o kampanji i pozovu prijatelje da investiraju. Svaki backer će dobiti jedinstveni link koji može da podeli sa prijateljima i preporuči im kampanju. Za svakog prijatelja koji to uradi, backer koji ga je pozvao ima dodatne benefite. Pet backer-a koji pozovu najviše prijatelja koji podrže kampanju dobiće i električni BrewDog bicikl.

Kao što smo rekli, očekujemo da i ova kampanja pivare BrewDog bude uspešna. Jedan od ključnih razloga za to nije samo njena popularnost ili vrednost same kompanije, već uporan i temeljan rad sa zajednicom. Pivara je rasla zajedno sa zajednicom koju okuplja i zahvaljujući njoj. Dva momka koja stoje iza ove pivare to jako dobro znaju. Zato su recimo svima obećali da će ih častiti pivom kada prođe pandemija koronavirusa. Mnogo toga se može naučiti od ove pivare i njenog rada na građenju zajednice.