#Podrži16 – do cilja za 5 dana!

26.10.2020

Centar za integraciju mladih koji vodi Svratište za decu i Kafe bar 16 su nakon uspešno završene online Crowdfunding akademije, koju je organizovao tim Crowdfunding.rs, bili nagrađeni mentorskom podrškom u pripremi svoje crowdfunding kampanje #Podrži16. 

Kampanja podrške Kafe baru 16 na platformi Donacije.rs ispunila je prvobitni cilj od 600 000 dinara za samo pet dana!

Iako je prvobitna ideja ovog tima bilo prikupljanje sredstava za uređenje i zakup prostora namenjenog za HUB i galeriju, koji bi im omogućili dodatnu održivost i posao za nove korisnike, pandemija koronavirusa uticala je na promenu plana. Usled krize  koju je izazvala pandemija koronavirusa i koja je pogodila ugostitelje, Kafe bar 16 jedno vreme nije uopšte mogao da posluje a potom nije mogao da posluje punim kapacitetom. Takođe, neizvesna budućnost ugrožavala je ovo socijalno preduzeće koje zapošljava mlade nakon što prerastu Svratište za decu.

Tim koji je pripremao crowdfunding kampanju je tokom konsultacija doneo odluku da cilj kampanje bude neometano funkcionisanje kafića, isplata plate radnicima i dalja podrška korisnicima. Ideja je bila da se formira ciljani iznos tako da pokrije osnovne troškove rada u narednih šest meseci kako bi se prebrodio period krize.

Kafe bar 16 nije običan kafić, već socijalno preduzeće koje obučava i zapošljava mlade koji žive i rade na ulici kada napune 16 godina i izgube mogućnost boravka u Svratištu za decu. Ovaj kafić im pruža šansu da se zaposle, zarađuju za život, nauče nove veštine i izvuku se iz siromaštva na koje bi u suprotnom bili osuđeni.

Autori kampanje su postavili ciljani iznos od 600 000 dinara koji je dovoljan da se za narednih šest meseci obezbede redovne plate jednog konobara-mentora, pokrije trošak materijala za obuku i praksu mladih i deo troškova zakupa prostora i režijskih troškova Kafe bara 16.

Kako je prvobitni cilj postignut već za pet dana, postavljen je novi na 1 000 000 dinara! Samo tri dana kasnije, osmog dana kampanje, i ovaj cilj je postignut! Takođe, Grupa 484 i Ambasada Kraljevine Norveške u Beogradu su prepoznali značaj ovog socijalnog preduzeća i duplirale svaku donaciju do iznosa od 100 000 dinara.  

Menadžer Kafe bara 16 Dušan Jordović kaže da su svi „iznenađeni reakcijom zajednice, kako brzinom kojom je reagovala tako i brojem ljudi koji su nas podržali” i dodaje: 

„Još uvek nismo stigli detaljno da analiziramo, ali se pre svega nameće zaključak da ljudi jako poštuju to što radimo, što smo znali i pre ali nismo bili svesni da je to u tolikoj meri. Sa druge strane, verovatno je uticao i trenutak i razlog pokretanja kampanje, jer je evidentno da su u vremenu krize ljudi više solidarni i spremni da pored empatije i učine nešto konkretno, pokrenu se i podrže nešto u šta veruju.”

Sa milion dinara prikupljenih u ovoj kampanji, Kafe bar 16 je siguran da će narednih 10 meseci moći neometano da radi, nezavisno od situacije ili eventualnih restriktivnih mera zbog pandemije koronavirusa. Na pitanje šta je bio glavni razlog za ovakav uspeh kampanje, Dušan Jordović odgovara: 

„Definitivno je to što radimo i kredibilitet koji Svratište za decu ima u javnosti najviše uticalo. Pored toga, trudili smo se da pripremni period bude maksimalno dobro organizovan u čemu nam je pomoć Brodota bila krucijalna. To je sigurno doprinelo da se kampanja lansira u pravom trenutku, kao i da predstavimo razlog kampanje na način koji će ljudi lako da razumeju i brzo reaguju.“

Kroz program Crowdfunding akademije pitanje zajednice i njene uloge u kampanji se konstantno obrađuje. Zajednica je osnov svake uspešne crowdfunding kampanje, pa tako i ove. Upravo je zajednica koja je imala poverenja u Svratište za decu i Kafe bar 16 ta koja je reagovala veoma brzo.

Uskoro očekujemo vesti i o drugim kampanjama koje su nagrađene na protekloj online Crowdfunding akademiji, kao i njihovom uspehu!