Prva equity crowdfunding kampanja u filmskoj industriji

2.3.2020

Umetnički poduhvati finansirani kroz crowdfunding nisu nikakva novina i već smo pisali o filmovima koji su prikupljali sredstva na različitim platformama i intervjuisali organizatore uspešnih kampanja iz oblasti filmske industrije. Jedna od prepoznatljivijih crowdfunding kampanja iz Srbije je bila kampanja za film „Nebeska tema” o životu Vlade Divljana. U toj kampanji prikupljeno je više od 40 000 američkih dolara kojim je finansirano poslednjih 14 snimajućih dana i produkcija.

Crowdfunding je osvajao oblast po oblast i stigao do filma. Azija je drugo po veličini crowdfunding tržište i nije čudno što se upravo tu pojavila kampanja na osnovu koje možemo da naslutimo buduće poduhvate mnogih kompanija.

Stranger Pictures iz Malezije ponudio je udeo u svojoj kompaniji na platformi FundedByMe. Ova producentska kompanija završila je prvi igrani film u svojoj produkciji (Stranger Than Love), a do kraja 2020. godine planira da objavi još jedan film.

Zarada backer-a koji investiraju u ovu kampanju zavisiće od uspeha ovih filmova u bioskopima. Kompanija je predstavila backer-ima svoju misiju i viziju navodeći i činjenicu da se godišnje snimi veliki broj filmova, ali samo mali broj njih ostvari veću zaradu u bioskopima usled nedostatka sredstava za marketing.

Minimalna investicija je oko 220 evra, dok je ukupni ponuđeni udeo u vlasništvu ove kompanije između 1% i 2%. Za minimalnu investiciju backer-i postaju vlasnici četiri deonice. Na stranici su ponuđene i finansijske projekcije kompanije, zatim planirani izvori prihoda i informacije o upotrebi prikupljenih sredstava. Kompanija procenjuje da će povraćaj u odnosu na uložena sredstva biti 105% do čak 300% nakon dve do tri godine.

Filmska industrija ostvaruje velike profite i ne deluje kao da je u krizi kada je u pitanju privlačenje sponzora i ulaganje miliona u snimanje. Ipak, kada govorimo o manjim producentskim kućama, nezavisnom ili autorskom filmu crowdfunding i te kako može da bude značajan za razvoj. Equity crowdfunding veoma lako može da donese profit, kako investitorima tako i producentskim kućama koje se razvijaju koristeći sredstva prikupljena na ovaj način.