Prva uspešna kampanja na platformi Ventu.rs

23.11.2020

Kampanja kompanije Bubaja d.o.o. je prva uspešna crowdinvesting kampanja na domaćoj platformi Ventu.rs! U momentu kada je do kraja kampanje ostalo više od 20 dana prikupljeno je više od 40 000 evra od 58 investitora i tako je premašena donja granica za uspešnost kampanje, koja je postavljena na 30 000 evra.

Bubaja d.o.o. proizvodi posne, sirove torte, kolače, kaše i hladno ceđene sokove koje predstavlja kroz svoja dva brenda „Zdrawo slatko” i „RO!“. Proizvodi ove kompanije dostupni su širom Srbije, moguće je kupiti ih i putem sajta, i sve su popularniji.

Kroz crowdinvesting kampanju ova kompanija želi da proširi tržište, automatizuje proizvodne procese, optimizuje nabavke sirovine i podigne kvalitet. Potencijal ove kompanije prepoznala je i konsultantska kuća WM Equity Partners koja je postala vodeći investitor u ovoj crowdinvesting kampanji, stoga će, pored finansijske investicije kompaniju Bubaja d.o.o. podržati znanjem i iskustvom i promocijom u okviru svoje mreže kontakata. To je ujedno i odličan signal za druge investitore koji u ovakvim okolnostima lakše mogu da se odluče da podrže ovu kampanju.

Ugovorom o subordiniranom zajmu su definisani uslovi zajma, kao i kamatna stopa od 6% na godišnjem nivou. Takođe, definisana je i stopa bonusa koji investitori mogu da očekuju u odnosu na uspeh preduzeća. Ugovor je transparentan, tako da svaki zainteresovani investitor pre nego što odluči da podrži crowdinvesting kampanju može da se informiše o svim uslovima. Ovaj ugovor je dostupan na stranici kampanje.

Osim toga, investitori u crowdinvesting kampanjama na platformi Ventu.rs mogu da pristupe i investicionom profilu kompanija koje pokreću kampanje. Bubaja d.o.o. je objavila svoj investicioni profil koji sadrži informacije o preduzeću, misiju preduzeća, karakteristike proizvoda i objašnjenje zašto su proizvodi jedinstveni. Profil sadrži i analizu tržišta i konkurencije, kao i prednosti proizvoda i same kompanije u odnosu na konkurenciju. Takođe, predstavljeni su  biznis model i strategija kompanije koja sadrži i plan korišćenja prikupljenih sredstava, i najvažnije, finansijska istorija i plan.

Osnivač kompanije Bubaja d.o.o. Veljko Milićević je prilikom pokretanja platforme istakao da je jedan od najvažnijih razloga zbog kojeg je njegova kompanija odlučila da pokrene crowdinvesting kampanju činjenica da je kompaniji bitno građenje zajednice. Osim sredstava, kompanija je na ovaj način dobila i neku vrstu ambasadora brenda. Investitori će sigurno širiti informacije o brendu, jer njihov bonus zavisi od uspeha kompanije koju su podržali.

Veljko navodi i da je fasciniran brzim uspehom kampanje, kao i da je zadovoljan što je kampanja privukla različite investitore koji su uložili od 100 do 3000 evra. Na pitanje šta je najveća prednost crowdinvestinga odgovara: „Svakom malom preduzetniku je potreban novac za rast, što više kupaca i ‘glasonoša’ njegovih proizvoda. Sa crowdinvesting kampanjom dobijete 3 u 1 opciju.”

Vlasnik kompanije Bubaja d.o.o. ima savet i za sve one koji razmišljaju o alternativnom finansiranju. „Bez razmišljanja treba da krenete u ovom pravcu finansiranja. Do kraja kampanje će biti verovatno oko 60 do 70 investitora koji će postati ambasadori mojih proizvoda, tih 70 ljudi su od neprocenjive vrednosti za svaku firmu”, navodi on.

U jednoj anketi na društvenoj mreži LinkedIn (koja doduše nije imala reprezentativan uzorak) većina učesnika navodi da je motiv za investiranje putem crowdinvesting kampanje bio novi način finansiranja i sjajna kompanija, dok je za najmanji broj njih dobra kamata bila presudna. Iako je ovo tek prva kampanja na platformi Ventu.rs, a pri tom i novi način finansiranja za kompanije na našem tržištu, zasada nema razloga da ne verujemo da će i naredne biti uspešne, kao i da će crowdinvesting zauzeti važno mesto u finansiranju razvoja domaćih kompanija.