Rast crowdfunding-a u oblasti e-sportova

16.2.2021

Crowdfunding u gejming industriji odavno pokazuje sjajne rezultate, i nije pojava novijeg datuma. Samo na Kickstarter-u je do sada prikupljeno preko pet milijardi dolara za projekte iz oblasti gejminga. Industrija video igara je veoma popularna globalno pa je to rezultovalo i profesionalizacijom igranja odnosno formiranjem e-sports timova.  U poslednje vreme svedočimo činjenici da kampanje povezane sa e-sports imaju sve više uspeha. 

Juked.gg je portal specijalizovan za e-sportove, tačnije za prenose e-sports takmičenja i vesti iz ove oblasti. Kako bi prikupila sredstva za svoj dalji razvoj, pokrenuli su equity crowdfunding kampanju na platformi Republic i u njoj prikupili malo više od milion američkih dolara. Njihovu kampanju podržalo je preko 2500 backer-a. 

Jedan od globalno najpoznatijih e-sports timova Fnatic je prvi e-sports tim koji je prikupio sredstva za dalji rad kroz crowdfunding. Nakon što su uspešno privukli oko 10 miliona američkih dolara od različitih investirora, e-sports tim je objavio da će lansirati equity crowdfunding kampanju na platformi Crowdcube kako pri svojim fanovima ponudio mogućnost da postanu vlasnici udela u kompaniji. U kampanji su prikupili preko 2 miliona funti.

Već su se razvile specijalizovane platforme za finansiranje e-sports turnira kao što je Matcherino. Očigledno je da su osnivači ove platforme takođe imali na umu rast popularnosti e-sport takmičenja i sve veću gledanost prenosa. 

Mnogi kompanije koje stoje iza e-sport turnira okreću se nekim vrstama crowdfunding-a kako bi povećali nagradni fond turnira, i to sve uspešnije. 

Izvesno je da će u narednom periodu e-sport industrija biti sve veća jer joj popularnost raste iz dana u dan, gotovo nezaustavljivo. Domaća asocijacija je već formirana, a tu je i zvanični Savez. Tradicionalna sportska društva već su formirala e-sports timove, pa tako Crvena zvezda ima svoje timove a i sekcije JSD Partizan. Regionalna liga u e-sportovima je takođe formirana a interesovanje sponzora i publike raste. Ipak, u regionu još nemamo uspešnih primera crowdfunding kampanja koje imaju veze sa e-sportom ali je očekivano da neki od timova ili kompanija koje se bave povezanim poslovima pokrene kampanju.