U Japanu se uz pomoć crowdfunding-a dolazi do praktičnih turističkih rešenja

5.6.2019

Na japanskoj crowdfunding platformi Japankuru Funding, 24. maja 2019. godine, osvanula je jedna neobična kampanja. O čemu se radi?

Mali japanski grad Biei godišnje poseti 1.600.000 turista mahom iz Kine, Južne Koreje Tajlanda i sa američkih kontinenata. Najviše je onih koji dolaze da bi načinili savršenu fotografiju za svoje društvene mreže, jer Biei može da se pohvali krajolicima koji se mogu naći retko gde u svetu. Šarena polja najrazličitijih cvetova, zlatna polja pšenice i drugih poljoprivrednih kultura, netaknuta snežna prostranstva zimi u kombinaciji sa perfektnim prelamanjem svetlosti, savršena su pozadina za sve one koji žele da naprave jedinstvene fotografije. Međutim, turisti nisu upoznati sa činjenicom da su sva ta prelepa polja zapravo privatno vlasništvo i da farmeri mogu imati mnogo štete. Turisti gazeći po usevima utiču na smanjenje prihoda od tih useva, izlažu se opasnosti jer se kreću neobezbeđenim putevima kojima farmeri voze traktore kako bi obavljali svoj posao, a opasno je i to što putem cipela mogu preneti razne vrste virusa i bolesti na biljke.

Umesto da uživaju sve dobrobiti koje turizam može da donese, farmeri imaju više štete nego koristi od ove privredne grane. Da bi sprečili sve masovniju eksploataciju svog grada, farmeri su odlučili da reše ovaj izazov. Pokrenuli su crowdfunding kampanju koja za cilj ima da sakupi 9.400 dolara koje će uložiti u, kako sami ističu, „edukaciju” svojih turista. Naime, ideja je da se po celom gradu postave znaci koji će na sebi imati QR kodove putem kojih će turisti moći bolje da se informišu o tome čija je njiva u pitanju, da li i kako mogu da stupe u kontakt sa farmerom koji je vlasnik, a dočekaće ih i topla video-poruka dobrodošlice od farmera. Takođe, turisti mogu podržati određenog farmera ukoliko im se dopada njegovo polje i donirati mu novac i na taj način uticati na razvoj turizma u ovom regionu.

Do sada je sakupljeno više od 16.500 dolara,  a do kraja kampanje je ostalo manje od 30 dana. Višak novca koji je sakupljen (i koji će se do kraja kampanje verovatno povećati) biće iskorišćen za sređivanje tri lokacije za fotografisanje, koje su se do sada pokazale kao najpopularnije. Na ovaj način turisti će moći da imaju prelepe fotografije, a da pritom ne ugrožavaju poljane. I vi možete podržati kampanju ukoliko vam se dopala priča ili možda nekada i posetiti ovo čarobno mesto.

Izvor: Benzinga, Japankuru Funding Biei campaign