Utisci o 13. epizodi podcast-a „Pojačalo” - Ko je Charlie Pommier i zbog čega je njegova ideja bila među omiljenim Kickstarter-ovim projektima?

8.4.2019

Ove nedelje smo slušali podcast „Pojačalo”. Voditelj ovih inspirativnih intervjua o preduzetništvu je Ivan Minić koji je i sam preduzetnik, profesor na Fakultetu za medije i komunikaciju,  neko ko se već dugi niz godina bavi odnosom marketinga i tehnologija i uticajem ove dve oblasti na unapređenje poslovanja malih preduzeća. Na redu je bila 13. epizoda ovog preduzetničkog podcast-a čiji je gost bio mladi arhitekta i dizajner enterijera, Charlie Pommier.

Charlie je pre tri godine pokrenuo svoj brend lako rasklopivog nameštaja modernog dizajna. Nakon završenih studija arhitekture i dizajna enterijera i rada u nekoliko različitih sfera ove profesije, shvatio je da je dizajn nameštaja smer u kom će se njegova karijera nastaviti. Proces smišljanja jedinstvenog komada nameštaja je mogao da počne. Koji je to komad nameštaja koji može da prati ritam života savremenog čoveka: da bude vrhunskog dizajna, besprekorne estetike, lako prenosiv? Stolica na rasklapanje, ali ne poput onih ribarskih ili baštenskih, već onakva kakvu možete videti u najekskluzivnijim hotelima i restoranima, samo što se rasklapa, lako pakuje i još lakše transportuje.  

Nakon veoma uspešne Kickstarter kampanje u kojoj je od samo 36 backer-a prikupljena suma od 10.442 dolara, a kampanja uvrštena u sekciju „Projects that we love”, nastupa prava ekspanzija brenda „Charlie Pommier”. Proširen je asortiman, nameštaj više nije samo rasklopiv već se sve veći akcenat stavlja na dizajn, pa se veoma lepi i unikatni komadi nameštaja mogu pronaći u katalogu ove mlade firme. I danas, nakon tri godine od crowdfunding kampanje, nameštaj ovog mladog dizajnera nalazi se u dvorcima i vilama Pariza, u ekskluzivnim salonima, na prestižnim sajmovima nameštaja, a svoje komade Charlie Pommier šalje čak u Kanadu.

Izdvojili smo 10 saveta ovog mladog preduzetnika za koje smatramo da mogu mnogo da pomognu onima koji su na početku:

  1. INOVATIVNOST: Za inovaciju je veoma bitno da nešto suštinski menja, da pomera makar malo neku granicu ili da spaja dva proizvoda u jedan koristan. Korisnost je veoma bitna komponenta.
  2. IDEJA: Mi nismo imali profesionalno urađenu prezentaciju snimanu dronom niti smo uložili mnogo novca u pripremu kampanje. Sve zajedno sa prototipima, sa slikanjem koje smo mi sami uradili i sajtom koji smo sami napravili, nismo uložili više od 500 dolara. Čitava poenta je u dobroj ideji.
  3. CROWDFUNDING: Kickstarter vam pomaže da budete vrlo realni sa procenom koliko vam je zaista novca potrebno za realizovanje projekta ili ideje.
  4. KICKSTARTER: Kickstarter je vrlo interaktivna platforma i u svakom slučaju, veoma dobra kao test vaše ideje, da li se ljudima sviđa ili ne sviđa to što ste vi osmislili.
  5. POČETAK: Početak je zaista najteži. Treba naći ljude sa kojima ćete raditi, steći poverenje klijenata, izgraditi svoj imidž i privući masu. Kada se kamen zakotrlja i taj početni period prođe, sve je lakše.
  6. KVALITET: Što se tiče jeftinih proizvoda, mislim da ih ne treba praviti, da je to izgubljena bitka u samom startu, jer Kina ima tržište kojem retko ko može da parira.
  7. PUBLIKA: Svako voli da ima unikatan predmet i da zna da je neko uložio vreme praveći taj predmet baš za njega. Ne zaboravite ovo!
  8. SARADNICI: Ako već nemate dovoljno znanja bitno je da ste okruženi ljudima koji su stručnjaci u oblastima kojima se bave. Zato pažljivo birajte saradnike!
  9. LIDERSTVO: Prvenstveno morate da znate šta može da se uradi, kako može da se uradi i kako se radi da biste mogli da očekujete od nekog drugog da to uradi. Lider mora da zna šta hoće da bi mogao od nekoga nešto da očekuje i da bi mogao da daje instrukcije i smernice.
  10. EDUKACIJA: Treba ići polako, učiti u hodu, stalno učiti, stalno se raspitivati, stalno gledati kako drugi, uspešni ljudi rade, kako se radi u inostranstvu. Konstantna edukacija je ključ uspeha.

Izvor: Pojačalo